Jump to content

Hoeveel nedrlanders zijn er eigenlijk actief ?


dreamer
 Share

Recommended Posts

Cool, ben sinds kort weer wat actiever. Heb weer zin om een 2e mb6582 te gaan bouwen. Had het opgegeven nadat de eerste een probleem had wat ik niet opgelost kreeg. De 2e wil ik ook het voeding gedeelte upgraden aan de hand van deze topic:

Iemand toevallig ervaring op deze manier, want ik zou nog wel wat tips kunnen gebruiken :D

Link to comment
Share on other sites

Zodra ik mijn nieuwe spulletjes heb om mijn soldeer werkplekje te "moderniseren" kan ik beginnen met een nieuwe MB6582. Ook ga ik alle componenten die nodig zijn opnieuw bestellen en dit keer ook van een "degelijke" kwaliteit en hopelijk van 1 aanbieder die niet al te duur is om dit naar Nederland te sturen. Mijn vorige MB6582 is gesoldeerd met de goedkoopste componenten die ik maar kon vinden wat de  kwaliteit niet ten goed komt. 

Link to comment
Share on other sites

Volgende probleem. Ik ben nog steeds bezig om alle onderdeeltjes te "sourcen" en nu vraag ik me af waar ik JB-Weld vandaan kan halen in Nederland. De vorige build dacht ik een goede lijm gevonden te hebben ter vervanging van de JB-Weld, maar helaas bij iedere demontage van front panel + pcb breekt er regelmatig weer een afstandbusje af. Dus deze lijm is niet stevig genoeg.

Weet iemand een goede vervanger voor JB-Weld die ook nog een beetje makkelijk te bestellen is in Nederland?

Edited by dreamer
Link to comment
Share on other sites

Dus in principe is deze te gebruiken voor de 5VDC:

https://www.conrad.nl/nl/dcdc-converter-print-recom-international-r-78b50-15l-5-vdc-15-a-75-w-aantal-uitgangen-1-x-676148.html

Is er nog iets wat ik moet hebben om ervoor te zorgen dat ik alle typen SIDS kan gebruiken door middel van 1 12VDC  powersupply?

Edited by dreamer
Link to comment
Share on other sites

Dus als ik het goed begrijp doe je de MB6582 solderen met PSU optie C. Deze gebruikt V1 voor de 9V toch?

En als je daarna de brugjes maakt zoals altitude laat zien op de foto dan zal het allemaal in orde moeten zijn?

Ook zie ik een kabel lopen met een weerstand naar de 9V van J4. is deze ook nodig? En zowel enig idee welke waarde deze weerstand heeft?

sidpsumod1.jpg

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

nog steeds beetje offtopic maar hopelijk krijg ik hier eerder antwoord. Ik ben bijna zover om het PSU gedeelte te solderen. Nu heb ik een guideline voor mezelf gemaakt aan de hand van alle info die ik heb kunnen vinden. Wil graag bevestigd hebben of het op deze manier correct is. 

Ook weet ik niet precies op welke pinnen de 15VDC binnen moet komen. Of dit op de 9VAC OF 5V pinnen van J1A moet zij. Of dat dit 9VAC EN 5V moet zijn.

Power-Section-Guide1.thumb.jpg.0fdbe4407

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
 Share

×
×
  • Create New...