Jump to content

Rotary encoders og I/O


Spazi
 Share

Recommended Posts

Hej, jeg er gået i gang med et DIY midi controller projekt og er allerede løbet i nogle problemer.

Jeg skal bruge midi controlleren til at DJ'ing. For at browse i min playliste har jeg brugt en endless rotary encoder til at navigere frem og tilbage. Det var dog med en anden midi controller. Det har fungeret fint. Jeg kan bedre lide at bruge rotary encoders end knapper. at bruge knapper til at navigere frem og tilbage kan blive ubehageligt når man har flere tusind sange :P

Jeg bruger et produkt som livid Instruments har lavet til DIY projekter, og den har 64 analoge inputs. Mit problem er at den har ikke digitale inputs. Så jeg tænkte:

Kan det lade sig gøre at lave en "adapter" ved at bruge to analoge inputs til at tænde og slukke når jeg drejer encoderen rundt, clockwise og counterclockwise. og jo hurtigere jeg drejer encoderen, jo hurtigere tænder/slukker jeg det analoge input?

Håber nogle af jer kan hjælpe mig at designe kredsløbet :)

-Spazi

Link to comment
Share on other sites

Dav flemming. Ja jeg ved at man kan bruge midibox til at lave en DJ controller. Jeg har dog valgt at gå til Livid.

Jeg søgte lidt rundt på nettet, og jeg tror jeg har fundet løsningen. Noget der kaldes "Logic Gate". Ved hjælp af en IC kan jeg gøre det som jeg har lyst til.

Om jeg har fundet løsningen, laver jeg nok et kredsløb og uploader det på nettet. Der er mange i Livid's forum som vil have Rotary encoders, og det er ikke understøttet endnu som DIY.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
 Share

×
×
  • Create New...