Jump to content

Nieuw en vol met vragen


champ808
 Share

Recommended Posts

Hallo DIY'ers,

Aangezien ik opzoek ben naar de nodige informatie leek het mij gezellig en handig me hier aan te melden.

Nou heb ik daar geen ervaring in en dus ook niet weet wat wel en niet haalbaar is. (wil gewoon kijken hoever ik kom)

Door hier hier mijn idee te posten hoop ik wat wijzer te worden. :)

Ik weet dat ik gelijk meteen veels te veel wil en dat iets produceren enorm veel kennis en geld kost.

Wat ik wil doen is kijken hoever een idee op papier uitgewerkt kan worden en de uiteindelijke kosten berekenen.

De bedoeling is dat de controller de volgende kenmerken heeft:

- Sterke behuizing dat bijna niet kapot kan!

- De beste kwaliteit (niks cheap om kosten te besparen)

- High resolution touch screen

- Aansluiting over USB en of draadloos.

- Powered met accu en of adaptor.

- Motorized touch sensitive faders (60MM en zo dun mogelijk!)

- Multi touch trackpad

- Klein, dun en makkelijk mee te nemen. (geen uitstekende zaken, behalve een deel van de faders)

Zie attachment voor het idee so far (lukt niet)

Ben benieuwd wat jullie hiervan vinden en kritiek hoor ik graag.

cotmidicontrol2.jpg

Ow en nog een gelukkig nieuw jaar iedereen!

Edited by champ808
Link to comment
Share on other sites

Welkom op het Midibox forum.

Ik zie dat je een hoop ideeën hebt. Zo zien we hier met enige regelmaat posts van mensen met fantastische ideeën. Het grote probleem voor een ieder van ons is, om die ideeën te concretiseren.

Allereerst raad ik je aan om je eens goed in te lezen. Dan zal je denk ik snel ontdekken dat een aantal aspecten van je controller al reeds gedaan zijn. Met andere woorden, dus relatief gemakkelijk te implementeren. Andere zaken zullen enige programmeer skills vereisen om het werkend te krijgen (bv. trackpad). Weer andere zaken (bv. high resolution touchscreen) zijn op dit moment bijna onmogelijk te implementeren.

Tot 3,5 inch hebben TFT schermen nog wel een controller. Maar groter (daar ziet je ontwerp naar uit) dan werken ze zonder een controller en dan moet een cpu al het werk doen. De ARM gebaseerde midibox core32 is daar simpelweg niet krachtig genoeg voor.

Aan jou om uit te zoeken wat je daadwerkelijk kan maken van deze controller.

Edited by Shuriken
Link to comment
Share on other sites

Bedankt voor je reply

Omdat de controller zo plat mogelijk moet zijn zat op de plek van de trackpad in eerste instantie niks, daaronder wilde ik zoveel mogelijk componenten etc. kwijt.

Omdat ik dat wat leeg vond lijkt mij de trackpad een mooie toegevoegde waarde. (qua dikte zou dat moeten lukken.)

Touch screen is een must omdat daarmee zoveel meer mogelijk wordt dan alleen knoppen en schuiven. (ben van mening dat daarmee potmeters op deze controller overbodig zijn.)

Dat 3,5 inch het maximale haalbare zal zijn is wel erg jammer. Op basis van de midibox LC gaat het dat niet worden. Enig idee in welke hoek ik dan zou moeten zoeken?

Motortjes voor de faders, zijn die los te solderen en te verplaatsen? (dit zou in dikte veel kunnen schelen)

Edited by champ808
Link to comment
Share on other sites

Ik heb geen ervaring met faders. Maar als ik de plaatjes bekijk:

dan ziet het er niet echt plat uit.

Wellicht dat voor een groot touchscreen eenzelfde truuk uitgehaald zou kunnen worden als voor de MBHP_MF module. Dus een dedicated MCU voor het grote screen. Echter niemand heeft dat ooit gedaan en dat zou je dus helemaal zelf moeten ontwikkelen en programmeren.

Link to comment
Share on other sites

Dat type fader is idd behoorlijk diep maar er zouden ook faders van een kleiner formaat bestaan.

Ik ben mss te gefocust op zo dun mogelijk en is iets dikker zo erg nog niet.

Heb inmiddels nog een paar aanpassingen gedaan.

Touch screen verwijderd omdat dit zoals je aangaf momenteel toch te lastig wordt.

2q21di1.png

Edited by champ808
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
 Share

×
×
  • Create New...