Jump to content

Blauwe 3mm leds


Guest arjanver
 Share

Recommended Posts

Guest arjanver

Hoi,

Ik ga blauwe leds en een blauw lcd in m'n sid synth zetten.

Nu ben ik opzoek gegaan naar blauwe 3mm leds........jeetje die zijn nog steeds duur.

tussen de 3 en 4 euro p/st(schandalig)

Ik was maar van m'n plan afgestapt en voorgenomen om hem toch maar rood te doen.

Nu kreeg ik van daag een offerte van 100 blauwe leds, die ik een tijdje geleden heb aangevraagd.

Ik kreeg een aantrekkelijke prijs. van 49cent p/st.

da's toch een mooie prijs.

Dus ga ik hem toch blauw maken.

Groeten, arjan

Link to comment
Share on other sites

Nu kreeg ik van daag een offerte van 100 blauwe leds, die ik een tijdje geleden heb aangevraagd.

Ik kreeg een aantrekkelijke prijs. van 49cent p/st.

da's toch een mooie prijs.

Dus ga ik hem toch blauw maken.

Groeten, arjan

Hallo Arjan, mag ik vragen waar je die offerte heb aan gevraagd, wil zelf mijn SIDsynth ook blauw maken ( met blauw display, ziet 'ie er net zo uit als het orig. C64 scherm!) Maar kan ze ook nergens voor een redelijke prijs vinden....

Alvast bedankt!

Link to comment
Share on other sites

Guest arjanver

Hallo Arjan, mag ik vragen waar je die offerte heb aan gevraagd, wil zelf mijn SIDsynth ook blauw maken ( met blauw display, ziet 'ie er net zo uit als het orig. C64 scherm!) Maar kan ze ook nergens voor een redelijke prijs vinden....

Alvast bedankt!

bij http://www.fastbenelux.nl/

Maar je moet wel een bedrijf zijn.

Link to comment
Share on other sites

bij http://www.fastbenelux.nl/

Maar je moet wel een bedrijf zijn.

:-/

Als het nog niet definitief is zou ik er ook graag 100 willen, neem bij deze aan dat jij een bedrijf hebt. Mischien wordt het dan nog goedkoper, kan alles vooraf betalen, vergoeding, enz.

Als je hier geen zin in hebt, dan is het pech voor mij!

Er zijn wel inkoopacties, maar dat gaat tot nu toe altijd om van die super-heldere leds (op www.laupro.nl)

Link to comment
Share on other sites

Guest arjanver

:-/

Als het nog niet definitief is zou ik er ook graag 100 willen, neem bij deze aan dat jij een bedrijf hebt. Mischien wordt het dan nog goedkoper, kan alles vooraf betalen, vergoeding, enz.

Als je hier geen zin in hebt, dan is het pech voor mij!

Er zijn wel inkoopacties, maar dat gaat tot nu toe altijd om van die super-heldere leds (op www.laupro.nl)

ik wil er best betellen voor jou.

Ik wil geen super heldere ;) niet mooi.

laat het maar weten.

Link to comment
Share on other sites

Guest arjanver
mooi :)

maar als je de (goedkopere) waterclear te fel vindt, dan kan je misschien een wat zwaardere weerstand gebruiken

vr gr

als je voor mij een type nummer heb(bv van Vishay ) dan kan ik wel vragen of ze daar een mooie prijs van kunnen maken.

Link to comment
Share on other sites

Guest arjanver

morgen ga ik de leds bestellen.

offtopic: moeten op alle 4 de core's potmeters?

1tje is voor het contrst van het lcd, waar is die andere voor?

en nog wat!, welke groote LCD is aan te raden?

zelf zit ik te twijfelen over een 2x20 of 4x20.

heeft iemand een screenshot met een 4x20?

Link to comment
Share on other sites

morgen ga ik de leds bestellen.

offtopic: moeten op alle 4 de core's potmeters?

1tje is voor het contrst van het lcd, waar is die andere voor?

Oke, The LEDS are coming........... 8)!

Voor het antwoord op een deel van je vragen check deze thread:http://www.midibox.org/cgi-bin/yabb/YaBB.cgi?board=nederland;action=display;num=1054481505

En voor zover ik weet sluit je alleen op de hoofdmodule de LCD aan, de rest van de modules besturen dus alleen de SIDS die er aan gekoppeld zitten...

Link to comment
Share on other sites

en nog wat!, welke groote LCD is aan te raden?

zelf zit ik te twijfelen over een 2x20 of 4x20.

heeft iemand een screenshot met een 4x20?

Als je geen zin hebt om iets te veranderen aan de source-code zou ik voor 2x20 gaan, deze gebruikt TK ook voor zijn MD-SID, lekker makkelijk dus.

Er is ook ergens een thread die hier over gaat, weet even niet meer waar, maar diegene probeerde een 2x16 display te gebruiken en dit ging niet helemaal goed. Mocht je een 4x20 display gebruiken worden standaard de onderste regels niet gevuld met data. Je zou dan de source code moeten aanpassen zodat je hier ook wat te zien krijgt. (bijv: BPM o.i.d.)

En je weet het hè: BLUE-WHITE LCD! (check link:http://www.crystalfontz.com/products/2002a-color/index.html#CFAH2002ATMCJP  ;D

Link to comment
Share on other sites

foto's van de 3mm led

Perfect, niet te fel, mooi kleurtje hoor  8)

In combinatie met een blauw LCDtje een perfecte combinatie lijkt mij. (Nu alleen nog die PICs programmeeren, printplaten bestellen, onderdelen bestellen, solderen, testen, gefrustreerd raken, opnieuw solderen,testen,inbouwen en... muziek ermee maken...hmmmm duurt nog wel even) ;D

Link to comment
Share on other sites

Guest Zzzz...

Ik wil je ook graag helpen, want ik wil niet dat je hetzelfde ondergaat als wat ik van de week ondergaan heb.....

Heb 4 pic's en 5 core's maar op een of andere manier krijg ik maar niet de Sysex upload string...er zit een fout bij mijn Bootstrap-loader maar weet niet waar....

Alle mogelijke oplossingen al geprobeerd.....dus ben wel al wat aardig wijzer en handiger geworden in het troubleshooten....maar werkend krijg ik Mios niet...zelfs niet met LCD...die ik van de week heb....

Kijk even hier...voor het internationale bericht...

Staan gelijk ook een heleboel troubleshooters in....

http://www.midibox.org/cgi-bin/yabb/YaBB.cgi?board=troubleshooting;action=display;num=1067093543

Hoop dat het uiteindelijk goed komt...heb er nu alleen niet zo veel vertrouwen meer in...

Grtz E...

Euhmm....Arjan, het is jou toch gelukt om te bootstrappen?

Heb je eventueel zin om vier niet gewillige PIC's te temmen?

Alleen als je wilt....

Link to comment
Share on other sites

Guest arjanver

Hoi,

ik wil je best helpen Zzzz...

heb je wel de 5 jumpers op je core zitten en is je kabel wel goed?

Bij mij werkt het allemaal zonder problemen.

ik heb gisteren de 3de core gesoldeerd + geprogrammeerd, alles verliep goed.

nog even iets voor jullie allemaal(de bootstrap loader BLIJFT behouden ook als je de software heb geprogrammeerd) dit is handig voor latere updates van je os.

waar gaat het fout?

Link to comment
Share on other sites

Guest Zzzz...

Hoi,

Waarschijnlijk al gelijk bij het bootstraploaden...

Ik weet zeker na een week zoeken en her-solderen dat mijn core's allemaal (5) niet slecht zijn of storen (dmv kortsluiting) bij de midi-in en midi-uit...

Midi-in heb ik overigens gechecked met een Led...en weerstand...

Midi-uit checken weet ik niet hoe dat moet...maar daar zijn de electriciteitsbanen niet zo ingewikkeld en hebben geen slechte soldeerpunten....dus die behoort op elke core ook gewoon te werken....

Heb dus alle banen over de gehele core doorgecheckt en tevens schoongemaakt....

Maar op een af andere manier...

1. Krijg ik geen sysex-messages, zowel niet op mijn nieuwe LCD of in de input monitor van midiOx,

..alleen eerste rij (2x20) zwarte blokjes....

2. mijn USB-MIDI interface werkt, want ik heb een zogeheten "physical loop gedaan, Midi out van de interface naar de Midi in, en dan gesysexed... het aantal verstuurde bytes is hierbij gelijk aan het aantal verzonden bytes....(dus da's ok)..

3. Sysex is goed geinstalleerd op Xp...en alle regels zo als aangegeven op Tk's pagina's zijn goed ingesteld...kortom dit is alles ok...ben ik zeker van....

Maar.... sysex sturen heeft geen nut....als de PIC niet goed

gebootstrapt is....hoewel IC prog wel zegt dat de "device is burnt succesfully", daarna teruglezen levert alleen andere waardes op bij de 8 verschillende configvelden (van IC-prog.), maar vreemd genoeg geen andere checksum...en geen sysexstring...

Dus ben hier een beetje radeloos....op...dit gebied....

Kun je een txt-file van je totale bootstraploader sturen...en een screenshotje van het hoofdscherm naar het openen van dit hex-file...??

ik wil je best helpen Zzzz...

Dank je...zou heel fijn zijn...sinds het bij jou gelukkig in 1 keer lijkt te lukken, geef ik de moed niet op...

heb je wel de 5 jumpers op je core zitten en is je kabel wel goed?

Ja....alles zit zo als aangegeven...alleen werkt de bootstrap loader niet echt...??? tsja..de female 9 pin to female 9 pin zou behoren te werken, want Ic Prog verandert mijn data op de Pic wel en kan hem ook inlezen en verify-en...maar dit zoek ik even uit, misschien een kortere kabel...zou kunnen helpen...maar ik ga er niet van uit dat dit het probleem is....

Bij mij werkt het allemaal zonder problemen.

ik heb gisteren de 3de core gesoldeerd + geprogrammeerd, alles verliep goed.

you lucky ...man....

1. welke winOS gebruik je voor IC-prog...?

1,6. welke PIC's gebruik je?

2. Gebruik je hiervoor API of Direct I/O?

3. Wat is je I/O delay...

4. Welke bootstraploader gebruik je....?

5. Heb je nog wat verandert aan je JDM -programmer (extra power supply en de weerstand op pin 31 en pin38)

6. Wat voor diodes?

7. En heb je toevallig een fototje voor me, van jouw JDM....zodat ik alle onderdelen goed kan zien....??? Als mogelijk graag ook een van een core....

8. Als je wilt en tijd hebt, zet ik dan ook wel even mijn core's, sid's en jdm-programmer online......kun je kijken of je een fout kan vinden...Overigens zijn mijn Sid's nog niet nodig....maar just in case...to get some impression....

 

nog even iets voor jullie allemaal(de bootstrap loader BLIJFT behouden ook als je de software heb geprogrammeerd) dit is handig voor latere updates van je os.

Ja dat klopt, maar hij blijft niet langer doorlopen (> 2sec.) en vragen om de nieuwe update van Mios...zoals je eerder zei....Hij vraagt de eerste 2 seconden om de update, en schakelt dan over naar Mios...en dan kun je "niks" meer uploaden, dan alleen de applicatie's...een vernieuwing van het OS moet altijd binnen de twee seconden..maar ik wou dat ik deze sysex string eindelijk eens in mijn input scherm van MIdiOX kreeg...

Maar goed tot zover een verslag van een week of wat...knutselen...zonder succes overigens....

Alvast bedankt voor alle moeite....Arjan....

Als je een oplossing weet, graag!!!

Ik word echt gek....ofzo...heb alles klaar liggen om de SID's te laten lopen...maar gaat gewoon fout bij de eerste step van programming the PIC...en dat is bij de bootstraploader...

Beetje jammer...kost me echt al een week werk....

Bedankt allemaal....

Grtz Erik....

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
 Share

×
×
  • Create New...