Jump to content

PCB's maken


Guest arjanver
 Share

Recommended Posts

Guest arjanver

Hoi,

ik wil 1 grote print maken voor de control panel.

Kan er iemand goed printen tekenen(met eagle ofzo).

Ik ben het aan het proberen, maar het lukt niet.

groeten, Arjan

Link to comment
Share on other sites

Blijven proberen, het is best leuk!

Ik ben ook net begonnen met Eagle te leren begrijpen, ik gebruikte eerst LayoPCB.

Ik kan je aanraden om de manual en een tutorial een beetje door te bladeren terwijl je bezig bent met ontwerpen. Deze site geeft ook wel een simpele uitleg die fijn is om de basic funties te begrijpen. Maar je hebt uiteindelijk toch ook de manual nodig, aangezien deze veel diepgaander is.

Pak er bv ook verschillende files van TK bij zodat je een referentie/voorbeeld hebt om na te werken. En je kan ook copy & paste gebruiken om stukken te copieren die je zelf ook nodig hebt. Maar ik dacht dat copy & paste naar andere boards niet moglijk was in de Lite version van Eagle. Ik heb een license key gedownload van internet zodat hij unlocked tot de pro version... ::) (Go and buy the software if you like it! ;D )

Ikzelf ben eerst met een shematic bezig in Eagle. Door de shematic te maken kan je efficienter werken. Als die helemaal correct is dan kan je vanuit daar een board genereren waar alle componenten op staan met al de juiste verbindingen. Het ziet er alleen uit als een warboel dan. Vervolgens kan je de autorouter gebruiken en moet je daarna met de hand veranderingen aanbrengen aangezien de meeste autorouters crap zijn.

Succes!

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
 Share

×
×
  • Create New...