Jump to content

programmering help.


Guest arjanver
 Share

Recommended Posts

Guest arjanver

Dit is wat ik heb:

PIC18F452 + 10MHz cystal

ik heb de bootloader met een picprogrammer geflashed.

ik heb op J3 jumpers zitten.

ik heb deze kabel gemaakt:(http://www.ucapps.de/mbhp/mbhp_midi_gameport.gif)

ik heb midiox gedownload en de installingen overgenomen zoals in het voorbeeld.

ik heb mios v1.4 geladen.

dat ging allemaal goed, maar als ik er een lcd2x16 op de core aansluit dan zie ik geen text?

klopt dit, wanneer weet ik dat het programmeren goed is gegaan?

lijkt me dat er niet perse een sid aan hoef te hangen? of wel?

Link to comment
Share on other sites

Als je de midibox aanzet, krijg je nu éénmaal "F0 00 00 7E 40 00 F7" te zien?

Kan je een ping doen via midiox? Stuur "F0 00 00 7E 40 00 0F F7" via sysex en je zou een antwoord moeten krijgen.

Domme vraag misschien maar heb je de contrast pot bijgedraaid? (Ik had van die trimmers met een vijsje en bleek dat ik daar toch wel een tijdje aan moest draaien voor er wat te zien was...)

Als je er enkel Mios heb op gezet zou je toch iets moeten zien ("MIOS 1.4 T.Klose" en dan "Ready" geloof ik...)

Link to comment
Share on other sites

Het is gelukt.

met een 4x40 lcd.

m'n lcd was defect?!

Je had toch een crystalfontz display gekocht via Laupro?

Zo ja, dan is er een kans dat je een defecte hebt, want het blijkt dat een aantal mensen last had van defecte displays. Maar als je contact opneemt met de inkoper dan is het allemaal op te lossen. Ik kreeg een mailtje dat als er iets mis zou zijn ik onder bepaalde voorwaarden nieuwe kan krijgen. Je moest geloof ik wat extra vervoerskosten betalen of zo.

Link to comment
Share on other sites

Guest Zzzz...

Hoi,

ik heb hetzelfde als Arjan zijn eerste bericht,

alleen ik kan dus ook niet zien of de Mios V1.4 versie op de pic staat. Als ik de midibox aanzet geeft midiox soms wel en soms niet het bericht van  "F0 00 00 7E 40 00 0F F7", kan er dus geen wijs uit..ook omdat ik geen LCD heb (is besteld = nog niet geleverd..)

Sysex (receive sysex) dump will niet lukken en blijft op 0 bytes staan en wachten?

Hoe doe ik de pic pingen en waar voer je dat commando in en wat krijg je voor antwoord terug...???

Soms gebeurt er wel in 1 keer een hele uitdraai op de input monitor...met allerlei Data...die mij tot nu toe onbekend is...

Heeft iemand een tip?

Dank, alvast

Grtz E

Link to comment
Share on other sites

Guest Zzzz...

Nee,

Ik gebruik die gameport, heb een emagic MT- 4 USB-midi converter....maar daar ligt het niet aan....

Ik wil echt van iemand weten, hoe je moet pingen in MidiOx en wat je terug kan verwachten. Of misschien er nog andere oplossingen.....???

Soms heb ik het idee dat hij werkt en soms reageert hij helemaal niet...begrijp er niets van....maar hoop er wel ooit uit te komen...bedankt voor je hulp...

Grtz E

Link to comment
Share on other sites

Guest Zzzz...

Hallo daar,

De dingen zijn verandert sinds een dag,

ik heb inderdaad:

PIC18F452 + 10MHz cystal +optocoupler.

ik heb de bootloader met een picprogrammer geflashed.

ik heb op J3 jumpers zitten.

ik heb midiox gedownload en de installingen overgenomen zoals in het voorbeeld.

En probeer de geloade sysex te laden (binnen de 2 seconden, die daarvoor gesteld is), maar om de een of andere reden wil de PIC ze niet accepteren, Midiox gooit ze wel uit ...dat zie ik op mijn midi interface...maar ondertussen gaat de Pic gewoon door met het

F0 00 00 7E 40 00 0F F7" pingen op de input monitor (om de 2 sec.  = "standaardprocedure" van MIOS bij ongebruikte PIC)...maar vervolgens staat mios niet op de PIC...heb ik gechecked door met de JDM de PIC weer in te lezen...

Blijkt alleen de mios_bootstrap_loader er nog maar op te staan....

Heeft iemand en oplossing of dit probleem eerder gehad...instellingen van midiox kloppen allen...of zie ik iets over het hoofd...??

Bytes 2048

Channels 8 (?)

Delay time 750 ms.

Waarschijnlijk een vervelende vraag voor een Newbie, maar wil nu eindelijk mijn PIC werkend krijgen...

Als iemand wat weet graag...en Arjan en On Acid bedankt voor het advies, maar mocht tot nu toe niet baten...LCD zou inderdaad heel fijn zijn nu....

Grtz...E

Link to comment
Share on other sites

Guest arjanver

Hoi,

wat voor midi interface/geluidskaart heb je?

misschien een ander midi kanaal proberen.

weet je zeker dat je babel goed is.

http://www.ucapps.de/mbhp/mbhp_midi_gameport.gif

Dit zijn mijn midiox instellingen:

http://www.electronic-vibes.nl/1.JPG

http://www.electronic-vibes.nl/2.JPG

ook als je de mios geladen heb dan blijf je die F0 00 00 7E 40 00 0F F7 string krijgen, omdat de bootstrap loader niet verwijderd word, deze blijft gewoon staan, dit is namelijk nodig voor als je een software update wilt laden.

Dus waarschijnlijk is gewoon alles goed gegaan en zodra je er een lcd aanhangt krijg je gelijk ready op je scherm.

Groeten,arjan

Link to comment
Share on other sites

Guest Zzzz...

Arjan bedankt,..

Al mijn instellingen zijn goed...en die midi box doet het ook doordat ik hem een physical loopback heb gegeven....sysex uppen..MIDI_OUT...en vervolgens door geloopt in ....de MIDI-IN....

zelfde aantal bytes uit....als in...zo die klopt...

Ik weet niet zeker of dat die string blijft, zie deze link:

http://www.midibox.org/cgi-bin/yabb/YaBB.cgi?board=troubleshooting;action=display;num=1055627207

maar check het wel...door via de JDM programmer de data weer in te lezen en te vergelijken met de hex van mios 1.4 ... deze zouden gelijk moeten zijn/ indezelfde registers vanaf 3x00.. in deze trent + nog wat. ... maar Mios staat daar niet...want ze zijn niet gelijk...

ik lig er echt een beetje uit,....probeer het nog even internationaal...heb nu zo goed als van alles van het Forum gechecked...na 2 dagen lezen...en tryen...

niks wilt helpen...

Bedankt...

Alle tips zijn welkom....

Bedankt....Erik

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
 Share

×
×
  • Create New...