Jump to content

Waar koop ik een mooi LCD scherm?


Guest n0_key
 Share

Recommended Posts

He, lekker dat er een NL subforumpje is, perfect voor mijn vraag:

Waar in NL koop ik voor een knappe prijs een mooi LCD scherm met een HD44780 controller. Ik heb rondgeneust op de Conrad website, maar daar kan ik dus echt niets vinden. Ik heb wel nu de catalogus bestelt, maar er moeten toch andere aanbieders zijn ???

Eigenlijk ben ik op zoek naar 2 mooie 4x16 blauwe of zwarte met backlight (doh!) en witte/grijze karakters.

[off-topic]

Ik wil namelijk een mb64 gaan maken met 2 SID's in dezelfde kast, van elk type eentje. Ik hoop dat voor mij een leuke plexi case haalbaar is met een mooi blauw of blacklight ccfl'tje erin, dat wordt echt beter dan een lavalamp ;D

Het project daarna wordt een hele dikke synth, ik kan dan als het goed is solderen (hehe...), en ik heb inmiddels 50 [sic] c64's liggen!

[/off-topic]

Alvast bedankt voor je info!

Tja, ik heb nu een offerte van Pedak, maar dan kost het me wel 50 tot 100 euro voor een knap 4x16 schermpje....

Dat moet toch goedkoper kunnen?

Trouwens, faders ipv potmeters, waar vind ik die nu weer? Pff, ik heb het idee dat de onderdelen verzamelen een grotere uitdaging als dan het assembleren...

Link to comment
Share on other sites

Yep, ik ben ook op zoek naar een display dat afwijkt van dat standaard groen (een rood of blauw) maar ik heb tot nu toe nog niks gevonden.

De faders heb ik bij conrad besteld: bestelnr 441449 aan 1.71 euro/stuk, schuiflengte 58mm.

Waar heb je trouwens die 50 C64's gehaald!??

Ik ben op zoek naar een 6581 SIDje maar de mensen die ik ken met een C64 willen hem niet laten cannibaliseren...  ;D

Link to comment
Share on other sites

Ik heb er eigenlijk nog veel meer, maar die krijg ik nog binnen, en ik heb belooft om die intact te houden, anders kon ik over meer dan 80 SID's beschikken :o

Ik kan het trouwens niet over mijn hart verkrijgen om werkende c64's uit elkaar te trekken, het was mijn eerste compjoeter!

De c64's die ik al heb zijn defect en ik ga ervan uit dat het merendeel nog over een functionerende SID beschikt.

Allereerst wil ik een biggie mb64 bouwen met 2 SID's erin, eentje van elk, en als me dat gelukt is ga ik voor een 16x SID. Eentje voor mij en eentje voor een makker. Maar goed, dat kan nog wel een half jaar duren.

Iig bedankt voor die faders, dat is al handig. Trouwens, ik heb wel een blauwe display bij Pedak.nl gevonden, maar die kost dus 97 euro incl. BTW.

Ik zit er over te denken om een paar 4x20 blauwe en/of zwarte bij crystalfontz.com te scoren, maar ik moet nog ff uitzoeken hoeveel invoerrechten erbij komen kijken.

Tegen de tijd dat ik wat weet post ik het hier wel, dan kan je gewoon mee doen wat mij betreft, hoe meer zielen hoe meer vreugd.

Link to comment
Share on other sites

Ik heb ff rondgezocht en ik heb dus net een inkoopactie gemist via GoT. De schermpjes waar wij het nu over hebben kostten daar uiteindelijk 30 euro's de stuk incl. verzenden en invoer. Maar goed, dat waren wel 150 schermpjes.

Zij hebben 900 euro invoerrechten betaalt voor 150 schermpjes, dus 6 euro de stuk gemiddeld (het waren verschillende schermen), vind ik wel te overzien.

Die 20x4 schermpjes hebben een hd44780 of compatible controller volgens een medetweaker (tweakers.net). en schema's zijn via de site voor handen.

Het blauwe scherm is op het moment in backorder en dus niet beschikbaar, maar ik krijg een e-mail wanneer ze weer beschikbaar komen.

Pas vanaf 10 of meer krijgen we kwantumkorting, dus ik weet niet of dat een optie is.

Als we voor het gemak even uit gaan van 1:1 dan ongeveer:

blauw:                    36 euro

standaard (geel):   28 euro

onverlicht:              22 euro

overig:                    30 euro

+ verzenden (ongeveer 50 USD voor 4 a 5 schermpjes, maar daar krijg ik bij het plaatsen van een order precieze info over) en invoerrechten (worst case scenario 10 euro per scherm).

Voor orders boven de 100 USD moet vooruit worden betaald, dus dat betekent dat als ik iets organiseer, ik vooraf betaald moet worden.

Vanuit mijn bescheiden paleisje moet er verzonden worden naar diegene die meedoet, en dat is natuurlijk ook voor eigen rekening.

Invoerrechten en verzendkosten worden evenredig verdeelt over de schermpjes, waarbij de invoerrechten o.b.v. het aankoopbedrag worden verdeelt.

Afhankelijk van de prijs van het LCD kun je dus uitgaan van een 55 tot 75 euro per schermpje (per stuk gerekend, 2 vanuit mij naar jou versturen is de helft goedkoper om een voorbeeld te noemen) en dan ligt ie op de deurmat.

Ik stel voor dat als je _serieuze_ interesse hebt na het bovenstaande overzicht, je in deze thread je wensen, opmerkingen en vragen post, bijvoorbeeld welke scherm je wilt en hoeveel dan, zodat ik een offerte kan aanvragen.

Als we zover zijn, of uberhaupt al komen, dan open ik een nieuwe draad om alles officieel te regelen, waarbij de persoonlijke gegevens natuurlijk per ie-meel worden gecommuniceerd.

Misschien is het sowieso een leuk idee om hier de (gebruikte) onderdelen, bestelnummers en leveranciers te posten, zodat er specifiek voor NL een overzichtje ontstaat.

Zo zoek ik bijv. nog knopjes voor de MB64. Momentknopjes met een klik. Oftewel, een eenmalig contact als je 'm indrukt, voelbaar en hoorbaar dmv een klik, maar wel terugspringend wanneer je 'm loslaat. Pfff, snapt iemand dit? Net als knopjes op je synth dus...

Goedkope metalen chroom(look) ledsockets, goedkope maar wel goede faders en potten (dit zijn de kosten van een mb64) en de bijbehorende knoppen voor erop en goedkope blauwe (contradictie, ik weet het) LED's...

Trouwens, wat voor voltage leds moet ik eigenlijk gebruiken, of maakt het niet zo veel.

Link to comment
Share on other sites

OK, ik heb het even bekeken...

Ik heb mijn oog laten vallen op een 16x2 negatief blauw en 20x4 negatief rood, samen ongeveer 48 euro.

Als ik die zelf bestel komt daar WCS 2x 10 euro bovenop voor de invoer en kost het een 30 euro voor de verzending = bijna 100 euro.

Stel dat de bestelling gedeeld wordt is de shipping wat lager, maar komt de kost er nog bij om de goodies naar la Belgique te shippen  :) plus moet ik ook nog de poen bezorgen uiteraard (= extra kost voor de banktransfer naar nl)... :-/

Zijn er hier niet nog geinteresseerden uit BE of NL aanwezig? Grotere aantallen bestellen lijkt mij interessanter... niet?


Ivm de faders en knoppen: ik heb hier nog datasheets liggen van die faders bij Conrad (merk Radiohm, zijn ook te koop bij Farnell) en van de knoppen die je beschrijft (*denk ik*  hé... ) van bij Reichelt. Een alternatief vind je ook bij Conrad, maar zijn duurder, bij Reichelt echter geen faders te vinden...

Misschien moet hier een post van gemaakt in de 'parts archive'...  :)

reichelt.de : zoek op "DIGI-TASTER" (bestelnummer met DIT of DTL)

ITTCannon

http://www.ittcannon.com/media/pdf/catalogs/digitastSEF.pdf

conrad.nl : 709174-89 / 709140-89

Himake

http://www.himake.com.tw/pdf/dps.PDF

greetz!

Link to comment
Share on other sites

Ja, grotere aantallen is altijd interessanter, maar dan voornamelijk als je dezelfde schermpjes koopt, want dan krijg je quantumkorting...

Vanuit Got, mijn thuisstekkie, is dus net een inkoopactie georganiseerd, maar er zijn denk ik nog wel een paar mensen die interesse hebben, dat probeer ik ff te peilen. Ik weet niet of het nu uiteindelijk vanuit hier of daar initieer, maar dat komt nog.

Ik heb eigenlijk niet zo heel veel zin in veel geregel en zolang er niet een 5 a 10 mensen meedoen, kan je het vooralsnog net zo goed zelf bestellen lijkt het wel. Sh!t is dat. Ik geef het nog niet op, ik zoek verder.

Ja, volgens mij zijn die knopjes wat ik zoek, want de ronde variant op reichelt, DT 6 BL, heeft een voel- en hoorbaar klikpunt en uit de omschrijving Impuls- digitaster maak ik dan maar op dat het een momentschakelaar is.

Als ik toch bij reichelt ga kijken, dan ga ik ook even de partslist erbij pakken, want dan kan ik net zo goed daar allemaal kopen, ik moet dan toch de rembours betalen.

Ze zijn dus wel veel goedkoper dan hier in NL.

Het zint me niet echt tot nu toe, met al die rotknopjes enzo wordt het toch nog reteduur.

Ik zit vooralsnog op 430 euro voor een volledige MB64, met 64 draaiknoppen, 40 druktoetsen, 4x20 LCD en 2x SID, zonder voeding, bekabeling en behuizing.

Ik ga toch maar een reichelt-begroting maken, want als ik het hier in NL koop schiet het niet op.

Link to comment
Share on other sites

Alrighty! Ik heb best wel goed nieuws. Er komt zo goed als zeker een nieuwe inkoopactie voor Crystalfontz LCD's via GoT.

Wanneer het gaat lopen post ik hier wel een waarschuwing. Je moet je dan wel ff reggen op Got en Laupro.nl, maar dat moet het probleem niet zijn.

Ik denk niet dat het zo groot wordt als de vorige keer, maar enkele 10tallen schermpjes zou wel te doen moeten zijn.

BTW, mijn begroting is al omlaag naar 380 euro, en als dit doorgaat zou het me weer 40 a 50 euro schelen, wordt het toch nog betaalbaar, want ik moet tenslotte ook nog de Cubase SL Edition (SL + Halion) kopen ;)

Link to comment
Share on other sites

  • 2 months later...
Guest mattijs

hoi....dit is mijn eerste post op dit forum...'k hoop dat je er iets mee bent....

Gezien ik van plan was een midi box te maken met de SX52bd microcontroller ben ik zelf ook op zoek gegaan naar lcd scherm en faders/knobs....op deze site vind je zowel gemotoriseerde als gewone uitvoeringen....zeker het checken waard

[link]http://sales.goldmine-elec.com/index.asp[/link]

zoek vooral achter de zogenaamde SURPRISE BAG's en de Big BAG-o-'item'.....op de artikelen heb je soms tot 500 procent korting....ook artikelen waar ze zelf geen info over vinden (datasheets bijvoorbeeld) worden aan belachelijk lage prijzen weggegeven....leveringen aan BELGIE kosten 5 euro..kweet niet voor holland maar at zal wel inet veel schelen

OH ja keb ook nog een linkje nor en PCB fabriek in Bulgarije....iemand geintresseerd?

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
 Share

×
×
  • Create New...