Jump to content

Lazertran papper??


Stigmata
 Share

Recommended Posts

Läst lite om Lazertran papper till min SID front....

Vet någon om man kan få tag på det i vårt lilla land??

Eller har någon nått annat tips???

Håller på med Front Panel men programmet saknar lite olika typsnitt och kan ju inte importera bilder(typ c64 loggan)?

Alla tips är välkommna.

Christoffer

Link to comment
Share on other sites

Håller på att designa en front till Traktor för tillfället. Tänker bygga med "dubelplåt", skruva fast allt på undre plåten, så inga skruvskallar på fronten.

För tillfället arbetar jag såhär:

1. Ritar alla hål o lcd-hål etc i AutoCad LT. Ritar oxå alla skruvhål till den undre plåten i samma ritning, men på ett annat lager. Pottrattar ligger på ett separat lager oxå, lixom komponenternas storlek (pottar tex) på ett annat lager.

2. Ritar kretskorten som alla knappar ska sitta på i Eagle.

3. Importerar CAD ritningen till Illustrator för att rita all grafik och texter etc.

4. "!monterar" kretskorten på alltsammans i photoshop.

På detta sätt är det rätt enkelt att få en uppfattning om hur stort allt blir tillslut. Så undviker man att något ska ta för stor plats när man ska skruva dit det oxå

En sak till, jag sätter grid och snap i programmen till 2.54 mm, på så sätt är det lätt att placera knappar etc om man använder veroboard eller liknande.

Tillslut ska jag väl försöka få fronten laserskuren.

Vet dock inte än hur jag ska få "artwork" ner på plåten. Lazertan vore ju just, men jag vet inte heller vart man kan få tag på det...

Är inte på långa vägar klar med allt.. men vill du så kan jag skicka ett litet prov i något format ? eller nå..

Nu tillräckligt med luddigheter.

Over And Out..

/Wise

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
 Share

×
×
  • Create New...