Jump to content

Hoe gaat het met de Nederlandse midiboxen?


TraiZor
 Share

Recommended Posts

--hallo, ben al bijna 2 jaar bezig met midiboxen--

resultaat;

  • een goed werkende MBSID synth met CS (in een onafgemaakte kast helaas)

  • MBSequencer, heeft gewerkt maar ik ben hem opnieuw aan het designen, hij zat niet goed in elkaar en ik wil hem kunnen gebruiken voor liveset's (als ik ooit nog tijd heb om daar aan te beginnen!); dus moet hij stevig zijn

  • bezig met MBCV (midi-cv converter met CORE en AOUT), en ga ook een minimale MB64maken om daar de SHX8 mee te gebuiken (64 cv outputs!!)

Jitteren is dat de "waarde" van een midi-controller een beetje op en neer springt, (ook) als je er niet aan draait.

Volgens mij komt jitteren meestal door slechte verbindingen (van pull-up resistors, kabels etc.),  het zou ook door slechte pots kunnen komen maar dat denk ik niet.

btw. TraiZor ik woon in rotterdam; misschien als je in de buurt woont kunnen we elkaar een keer opzoeken, de motivatie een beetje laten oplaaien (ik heb genoeg namelijk!)

groetz, marcel

 

Link to comment
Share on other sites

Het probleem met niet TS faders is dat de spanning niet van de motor afgaat als je hem aanraakt wat met TS wel gebeurd, nu kan je dit oplossen met een button, maar dat vind ik persoonlijk geen mooie oplossing.

Maar ik zag net op ucapps dat ze de alps faders verkopen bij conrad duitsland onder nummer 442081-07, als jer meer dan 10 besteld zijn ze € 20,95  , we komen dus al in de buurt.

Link to comment
Share on other sites

Hallo

Maar ik zag net op ucapps dat ze de alps faders verkopen bij conrad duitsland onder nummer 442081-07, als jer meer dan 10 besteld zijn ze € 20,95  , we komen dus al in de buurt.

houd wel in de gaten dat het niet zo makkelijk is om van conrad duitsland te bestellen als je in nederland woont. Ik wilde een keer lange tact switches kopen die niet bij conrad.nl maar wel bij conrad.de te krijgen waren; dacht dat dat niet zo moeilijk moest wezen maar na 10 mailtjes gestuurd te hebben kon het nog steeds niet; ben uit frustratie maar bij reichelt gaan bestellen ( volgens mij zowiezo beter, vergelijk prijzen conrad maar eens met die van reichelt, je moet alleen wel voor minstens 100,- bestellen) Maar als je wat (dure) motorfaders wil hebben doen ze misschien minder moeilijk bij conrad, chek et uit..

veel succes! marcel   

Link to comment
Share on other sites

Op mijn vraag aan Conrad Nederland of ze de motorfaders in Nederland verkopen kreeg ik het volgende antwoord,

het gaat dus om artikelnr.: 442081-07 de ALPS motorfader met TS

===========================

In antwoord op uw mail kan ik u mededelen dat wij dit artikel ook verkopen

en deze 22.95 euro kost incl. BTW en excl.verzendkosten.

Vertrouwende u hiermee voldoende geïnformeerd te hebben

Met vriendelijke groet,

Anita Hassink

Conrad Electronic Nederland BV

==================================

Dus, we gaan echt de goede kant op?

Doe er uw voordeel mee.............

Link to comment
Share on other sites

Volgens mij komt jitteren meestal door slechte verbindingen (van pull-up resistors, kabels etc.),  het zou ook door slechte pots kunnen komen maar dat denk ik niet.

btw. TraiZor ik woon in rotterdam; misschien als je in de buurt woont kunnen we elkaar een keer opzoeken, de motivatie een beetje laten oplaaien (ik heb genoeg namelijk!)

Het heeft met de verbindingen en de omgeving te maken. Toen ik de MB64 op een kartonnen plaat had gebouwd (prototype), werkte deze uitstekend. Ook de sequencer werkte leuk. Alleen toen ik hem in een kast monteerde (alluminium plaat), deed hij het niet zo goed meer.

Mijn spullen heb ik bij Reichelt bestelt in duitsland. Prima spul. Kostte iets van 120 euro voor alles bij elkaar.

Mijn doel was van de midibox om de RS7000 aan te sturen om een leuke liveset in elkaar te draaien (hihi). 4 knoppen per track.. niet verkeerd. Ooit komt het er eens van!

illogik> check je pm.

Grtz, TraiZor

Link to comment
Share on other sites

  • 5 months later...

Logische interface die veel minder soldeerwerk en onderdelen gebruikt.....

... maar wel meer programmeerwerk. En daar ben ik nu mee bezig, wat een hel.  ;)

Daarna alleen mijn panel nog naar scheaffer en freaken maar. :)

Link to comment
Share on other sites

Staat bij mij ook een quad sid die qua hardware af is.

Wil er nog mooie filters achter hangen en ben bezig met vfd display.

Even wachten wat er met die aout optie gaat gebeuren.

Seppoman heeft (veel) ervaring met VFD displays.

Wat voor filters ga je gebruiken? Ik zit er ook aan te denken om er een paar in de mbsid te plaatsen. Een moog + wasp of polyvoks filter lijkt me cool. :)

Link to comment
Share on other sites

Heb net iets over vfd gezegd in andere post, ook van Seppoman dus.

Is ook hetzelfde display. Polyvoks filter ken ik niet, heb je daar een schema van?

Heb zelf geexperimenteerd met de steiner filters van cgs.net.

Wil eigenlijk een soort oberheim expander maken van de sid.

Heb daarvoor dezelfde curtis chips in huis, voor elke sid 1.

Mooie van dat filter is dat er standaard al 15 verschillende types mogelijk zijn (van 1 pole lpf\ p4 lpf\ 3p hpf, 3p bpf enz). Doepfer heeft er zelfs 32 uit weten te halen, maar ik ben er nog niet uit hoe.

Die filters gaan wel lukken, maar ik zou graag de settings ook in de eprom opslaan.

Van wat ik tot nog toe van de sid software gezien heb is dat niet echt makkelijk.

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...

Staat bij mij ook een quad sid die qua hardware af is.

Wil er nog mooie filters achter hangen en ben bezig met vfd display.

Even wachten wat er met die aout optie gaat gebeuren.

Waar haal je die VFD's vandaan als ik vragen mag? Prijs? IK heb zelf tot nu toe een mono SID module gebouwd, via de RS7000 aangestuurd. Ik was ook aan het denken om mn eigen filters te bouwen, maar die nieuwe MFB filterbox is toch ook wel heel interessant  ::)

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
 Share

×
×
  • Create New...