Jump to content

Midibox64 en midiboxlc met 16 faders


incarnation
 Share

Recommended Posts

Beste Mensen,

Wat ik eigenlijk wil is een apparaat met mixergedeelte wat bestaat uit 16 faders en een hoop draaiknoppen zodat ik op elk kanaal ook effecten, eq etc kan bijregelen. En daarnaast wil ik graag een knoppenbak voor vsti. Ik wilde dit baseren op midibox64 zo kan ik voor al mijn instrumenten presets maken op mijn bankstick. Het laatste is niet zo'n probleem. De midiboxlc kant is het lastige voor mij. Heeft iemand hier al ervaring mee? Is midibox lc uit te breiden met meerdere endless knobs? Hoe krijg ik 16 motorfaders op midiboxlc.

Groeten

William

Link to comment
Share on other sites

De  mogelijkheden zijn bijna eindeloos, kijk hier maar eens, = 3xMBLC

http://69.56.171.55/~midibox/forum/index.php?topic=2516.0

Hoe krijg ik 16 motorfaders op midiboxlc.

1 MBLC heeft 8 MF, voor 16 MF moet je 2 MBLC's bouwen; het mooie van de apparaten/modules is dat je verschillende cores/applicaties/modules kunt combineren, als je ze samen in 1 behuizing zet en linkt, heb je uiteindelijk maar een midi in/out (tru) port en zullen de verschillende MBapplicaties zich als een apparaat gedragen.

Ik wilde dit baseren op midibox64 zo kan ik voor al mijn instrumenten presets maken op mijn bankstick.

als je endless knobs wil moet je MB64E bouwen, is meer flexibel

Is midibox lc uit te breiden met meerdere endless knobs?

veel van de applicaties hebben extra plaats voor meer functies/knobs/pushbuttons, ik weet niet of dat bij MBLC zo is. Maar anders kun je gewoon nog een extra MB64E erin knallen

verder;

  • A common MIDIbox64E, based on the historical MIDIbox16E design (see picture above) requires 40 DINs: 8 for the buttons, and 32 for the 16 rotary encoders. In the meantime I'm using two DINX4 modules for 32 buttons and 16 rotary encoders, see also this diagram.
    With 16 rotary encoders you will have 8 pages * 16 entries to control the 128 virtual pots - multiplied by 8 (-> 1024) when a BankStick is connected to the box :-)

  • On a full-stuffed MIDIbox64E with 64 rotary encoders all 128 inputs are allocated by the rotary encoders like shown in this diagram. A later version of the application will provide 8 additional inputs at port J5 of the core module for connecting 8 buttons.

Oftewel, als je 1 MB64E zou bouwen en hem samen met je 2 MBLC's in 1 bak zou bouwen, heb je maximaal 64 encoders (endless) extra om je instrumenten te besturen.

veel plezier! marcel

Link to comment
Share on other sites

Ja inderdaad die midibox64e is prima voor mijn vstinstrumente. Misschien moet ik er over denken om me hele apparaat te baseren op midibox64e en dan 2 of 3. Aangezien deze ook motorfaders ondersteund etc.

Ik vraag me af of ik de functionaliteiten van midibox LC echt zal missen. Ik hoorde wel dat LC wat intelligenter is zodat als je iets veranderd op je channel in cubase het apparaat daar aware van is. Dat lijkt me echt handig. Het aantal knoppen op midiboxLC vind ik weer minder. Als ik voor elke channel appart met midibox64e nog pots ga aansturen voor EQ, effecten, panning etc dan wordt de setup wat ingewikkeld als je gaat kijken naar channelswitching lijkt me toch?

Ik ben overigens niet van plan om het apparaat in 1 keer te bouwen maar ik wil wel graag alle onderdelen in een keer bestellen.

Link to comment
Share on other sites

hi,

Ik vraag me af of ik de functionaliteiten van midibox LC echt zal missen. Ik hoorde wel dat LC wat intelligenter is zodat als je iets veranderd op je channel in cubase het apparaat daar aware van is. Dat lijkt me echt handig. Het aantal knoppen op midiboxLC vind ik weer minder. Als ik voor elke channel appart met midibox64e nog pots ga aansturen voor EQ, effecten, panning etc dan wordt de setup wat ingewikkeld als je gaat kijken naar channelswitching lijkt me toch?

ik zou idd dan voor de mb64e met motorfaders (dus dan 2x mb64e met 8motorfaders elk en 1 mb64 met maximaal 64encoders)kiezen , die is dan misshien niet zo volautomatish als MBLC bij logik, maar wel voor "alles" inzetbaar wat met midi werkt. Bovendien heb ik gemerkt dat bij de midiboxen die ik heb gebouwd, er elke(2 ) keer veel meer mogelijk was/is qua controle/functionaliteit dan ik van tevoren dacht, dus je zult denkik zowiezo tevreden zijn met het resultaat.

Ik ben overigens niet van plan om het apparaat in 1 keer te bouwen maar ik wil wel graag alle onderdelen in een keer bestellen.

probeer zoveel mogelijk dingen te kopen die je nodig hebt om het apparaat (of de aparte modules)te bouwen tot zo ver dat je kan testen of ie werkt. natuurlijk is het handig als je alles al hebt tot en met de knoppen aan toe, maar het is wel moeilijk te overzien wat je allemaal nodig hebt voor het hele apparaat (dus werkende electronica in een goede behuizing).

succes, marcel

Link to comment
Share on other sites

Hi ik heb in een andere thread gehoord dat het mogelijk is om 2 of meerdere LCs in slave met elkaar te verbinden. Het enige wat ik dan nog mis is meer knobs per channel. Dat zou eventueel mogelijk gaan worden. Dan wordt mijn implementatie 2 midiboxlc in link en een midibox 64e voor mijn vsti hier kan ik dan een bankstick in maken waar alle instrumenten op geconfigged staan. Dat is precies zoals ik het wil hebben. Die extra controle van lc lijkt me toch erg handig.

Wat zijn eigenlijk de beste maar toch goedkope motorfaders?

Link to comment
Share on other sites

Hey,

De beste of in ieder geval goeie zijn ALPS motorfaders, met touch sensors (zorgt ervoor dat ze alleen werken als je er ook echt aanzit)

Ik weet niet wat je precies bedoelt met goedkoop, maar 1 thread naar beneden staat;

Maar ik zag net op ucapps dat ze de alps faders verkopen bij conrad duitsland onder nummer 442081-07, als jer meer dan 10 besteld zijn ze € 20,95  , we komen dus al in de buurt.

Op mijn vraag aan Conrad Nederland of ze de motorfaders in Nederland verkopen kreeg ik het volgende antwoord,

het gaat dus om artikelnr.: 442081-07 de ALPS motorfader met TS

===========================

In antwoord op uw mail kan ik u mededelen dat wij dit artikel ook verkopen

en deze 22.95 euro kost incl. BTW en excl.verzendkosten.

Vertrouwende u hiermee voldoende geïnformeerd te hebben

Met vriendelijke groet,

Op mijn vraag aan Conrad Nederland of ze de motorfaders in Nederland verkopen kreeg ik het volgende antwoord,

het gaat dus om artikelnr.: 442081-07 de ALPS motorfader met TS

===========================

In antwoord op uw mail kan ik u mededelen dat wij dit artikel ook verkopen

en deze 22.95 euro kost incl. BTW en excl.verzendkosten.

Vertrouwende u hiermee voldoende geïnformeerd te hebben

Met vriendelijke groet,

Anita Hassink

Conrad Electronic Nederland BV

Dus ik zou het forum in de gaten houden en kijken of er animo is om een "bulk order" te doen (ik hoef voorlopig nix), dit zou de prijs nog wat kunnen drukken. Motorfaders zijn echter gewoon heel erg duur. Of kijken wat de minimum order bij ALPS zelf is (vaak erg hoog, per 1000 is voor kleine onderdelen niet ongewoon)

groeten, marcel

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
 Share

×
×
  • Create New...