Jump to content

Nytt SIDprojekt.


Klingen
 Share

Recommended Posts

Då var det dags igen. Håller på med ett nytt SIDprojekt.

Denna gång blir det en full panel och 2 siddar.

Det jag fundrar över är om det behövs göras något speciellt, då det är en 6581 (Master) och en 8580 (Slave) som kommer att sitta i.

Nått man bör tänka på vid programeringen? Eller är det bara att smälla i MIOS 0x01 i slave och hoppa på det bästa?

Link to comment
Share on other sites

  • 2 months later...

Sitter här oxå undrandes, väntandes på delar. Ska bygga en fullkontroll SID-synt med två 6581 och en 8580. Beställt hela kit från Mike, han ska även bränna mina demoPIC:s när jag får dem. Fått ett mail, de ska tydligen vara skickade. Väntar även på lödprylar...

Nu börjar det roliga. Man ska ha LCD-display, rattar, encoders, knappar, dioder och sån där laser- eller keramiktransfer. Verkar vara knöligt att få ihop utan att beställa från ELFA... dyrt...?? Några tips? Man kan ju heller inte beställa lite här och lite där, fraktkostnad äter snart upp förtjänsten. Ska bygga FM synthen sen så man får väl köpa prylar till den oxå när man ändå är på G.

Något man bör tänka på att skaffa, sånt som man lätt glömmer????

Det där med LCD verkar knöligt oxå. Vad ska man ha? Passar det med vad som helst?

Det här med ID och Bootloader på PIC:arna skulle jag vilja ha förklarat...???

En ska vara master 0x00 och två slave 0x01, och 0x02. Ok eller??????

Jag är ju helt grön på detta, men jag lär mig nog!

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
 Share

×
×
  • Create New...