Jump to content

Waar ALPS STEC16B** encoders in Nederland?


NorthernLightX
 Share

Recommended Posts

Hallo,

ik ben op zoek naar de ALPS STEC16B36 of STEC16B03 encoders. Bij RS components in Haarlem hebben ze de STEC16B03, maar RS levert alleen aan bedrijven, en is vrij duur (1-9 ¤3,06 / 10-49 ¤2,82 / 50-99 ¤2,64). Volgens Thorsten moet deze encoder bij het Duitse bedrijf Schuricht ¤1,80 kosten, ik hoop dan ook dat er in Nederland ook een zaakje is die bij dezeprijs in de buurt komt, ik heb er toch een kleine 25 nodig...

Alvast bedankt voor de moeite,

Gr,  Alex.

Link to comment
Share on other sites

Hoi Jeffrey,

leuk om je hier te zien :) . Opeens waren er allerlei toestanden op het sintforum en sindsdien heb ik je niet meer gezien (althans, niet onder de naam Twin-X...).

Op de site van de Midibox 16e staat welke encoders gebruikt kunnen worden, ik heb te weinig verstand van electronica om te beoordelen of die van jou ook geschikt zijn. Ik kan overigens via een vriend met een eigen bedrijfje wel bestellen bij bedrijven als RS of Schuricht, maar RS is duur en Schuricht zit in Duitsland. Ik hoop dat forum-lid TzahnZsu (vast verkeerd gespeld) mij wil helpen door bij Schuricht te bestellen, hij regelt ook al wat Waldorf knoppen voor me, echt relaxed. 8)

Is jouw TB30302 al definitief af? Ik ben druk bezig met het ontwerpen van mijn SID3.

Gr,  Alex.

Link to comment
Share on other sites

Hee  Alex  ;D

Nee ik ben niet meer bij synthf**k geweest ook niet onder een andere naam. T is jammer dat wat je zelf hebt gebouwd niet meer mag bekijken omdat je dan bekeken  >:( word. (als je snapt wat ik bedoel.) Maar ik wil hier t forum niet mee vervuilen dus ik houd op.

Mijn 3030 is helemaal af en ik ga m in de verkoop zetten.

De 1ste unit is toppie maar de 2e is iets minder en ik kan niet vinden waarom  ???.

Ik heb nu ook wat sid chips weten te bemachtigen en ben van plan ook iets te gaan bouwen. Vertel me al je bouwplannen  :P. Ik ben erg geintresseerd.

Ik ga ook de 9090 van Trevor bouwen en waarschijnlijk wat modules van OMS.

De bourns encoder voldoet aan de specificaties.

:Type ECW1J-B24-AC0024 24pulsen/omw.

Prijs bij DIL vette afzetters 6,95¤

Link to comment
Share on other sites

Hee  Alex  ;D

Nee ik ben niet meer bij synthf**k geweest ook niet onder een andere naam. T is jammer dat wat je zelf hebt gebouwd niet meer mag bekijken omdat je dan bekeken  >:( word. (als je snapt wat ik bedoel.) Maar ik wil hier t forum niet mee vervuilen dus ik houd op.

Mijn 3030 is helemaal af en ik ga m in de verkoop zetten.

De 1ste unit is toppie maar de 2e is iets minder en ik kan niet vinden waarom  ???.

Ik heb nu ook wat sid chips weten te bemachtigen en ben van plan ook iets te gaan bouwen. Vertel me al je bouwplannen  :P. Ik ben erg geintresseerd.

Ik ga ook de 9090 van Trevor bouwen en waarschijnlijk wat modules van OMS.

De bourns encoder voldoet aan de specificaties.

:Type ECW1J-B24-AC0024 24pulsen/omw.

Prijs bij DIL vette afzetters 6,95¤

Die encoder is fokking veel te duur, de ¤2,80 ex. btw van RS is al veel te duur. met een beetje mazzel krijg ik de ALPS STEC voor ¤1,80 ex. btw ex. verzendkosten.

Mijn plannen zijn nog strict geheim ;D

nee hoor, hier staat het frontpaneel wat ik ontworpen heb:

http://www.ucapps.de/tmp/mbsid_19inch_Control_Surface_NorthernLight.gif

http://www.ucapps.de/tmp/mbsid_19inch_Control_Surface_NorthernLight.fpd

en daar komen standaard MBHP modules in, genoeg om 3 SIDs aan te sturen. met een beetje mazzel is het hele project voor minder dan ¤500 te realiseren. Wat ik nog wel zoek is een interne voeding, dus "gewoon" 230v eurostekker aansluiting en transformator en shit in de case. Als jij nog een schematje mocht hebben liggen hou ik me aanbevolen. (hoe doet de TB3030 dat eigenlijk?)

Gr,  Alex.

Link to comment
Share on other sites

Sjezis alex wat een vet ontwerp.

Hoe wil je dat gaan realizeren? Ik heb er geen idee van hoe je die matrix wilt gaan aansluiten. Maar dat komt omdat ik van de midibox eigenlijk nog geen kaas heb gegeten :)

De tb3030 gebruikt een ac adapter. ik had gewoon 15V ~ nodig. Dus geen interne voeding.

als je me kunt vertellen hoeveel prik je nodig hebt en wat voor prik dan kan ik misschien wel wat schema's voor je opzoeken. 230 naar 15-12 15-0-15 wat vertel :D

Greetz Jef

Link to comment
Share on other sites

Sjezis alex wat een vet ontwerp.

Hoe wil je dat gaan realizeren? Ik heb er geen idee van hoe je die matrix wilt gaan aansluiten. Maar dat komt omdat ik van de midibox eigenlijk nog geen kaas heb gegeten :)

De tb3030 gebruikt een ac adapter. ik had gewoon 15V ~ nodig. Dus geen interne voeding.

als je me kunt vertellen hoeveel prik je nodig hebt en wat voor prik dan kan ik misschien wel wat schema's voor je opzoeken. 230 naar 15-12 15-0-15 wat vertel :D

Greetz Jef

Hoi,

de aansluiting van de Matrix staat nog niet vast, maar na overleg met Thorsten is de meest voor de hand liggende methode het gebruik van 8x7 ledjes, met voor iedere rij en kolom een drukknop. Druk de 2 knoppen in die corresponderen met het kruispunt van de functie die je wilt hebben, en het ledje gaat aan (en de functie wordt actief natuurlijk).

De voedig moet 12v gelijkspaning leveren (op de Core module zit een gelijkrichter, maar op de SID module geloof ik niet), maar het signaal moet wel zo clean mogelijk zijn. De SID modules trekken ieder minder dan 100mA, de Cores trekken ongeveer 500mA als een (backlit) display is aangesloten, en ongeveer 100mA als ze zonder display werken. Aangezien ik de backlight apart ga aansluiten kun je uitgaan van 100mA. De Cores werken wel op 7V tot 10V, of ze ook 12V kunnen hebben weet ik niet, maar ze hoeven in ieder geval niet zo'n stabiele toevoer te hebben als de SIDs. De overige modules trekken hun stroom uit de core, dus op een rijtje:

100mA 12V *3

100mA 7V-10V *3

500mA 12V

800mA 12V en 300mA 7V-10V dus. Alles gelijkspanning maar, hoewel de 7V dus ook wissel mag zijn. Als we uitgaan van 1A 12V en 500mA 7V-10V hebben we ook nog lekker wat overhead, wat handig kan zijn voor het interne geheugen wat ook geplanned staat 8)

De interne voeding is geen verplichting, maar ik hou nou eenmaal niet van losse adapters, gaan altijd stuk of raken kwijt. ;)

Als je wat vette demo's wilt horen moet je even demo's 1 en 8 van Thorsten downloaden van de MIDIBox SID pagina: http://www.ucapps.de/midibox_sid.html

Vooral nummer 8 is übervet.

Gr,  Alex.

Link to comment
Share on other sites

Hoi,

de aansluiting van de Matrix staat nog niet vast, maar na overleg met Thorsten is de meest voor de hand liggende methode het gebruik van 8x7 ledjes, met voor iedere rij en kolom een drukknop. Druk de 2 knoppen in die corresponderen met het kruispunt van de functie die je wilt hebben, en het ledje gaat aan (en de functie wordt actief natuurlijk).

Nee via drukknoppen en ledjes is lame  :P. Nee t is jouw onwerp. maar als ik eerlijk mag zijn vin ik een pinboard beter. check http://www.oakleysound.co.uk/gallery5.htm hij heeft ook zo'n board. Nou maak een 4 kant gat in je front panel waar je orgineel de matrix had en bevesig zo'n panel. Dat is toch veel mooier cq retro achtig. (en goedkoper). Maar t is een kwestie van smaak.

Ik zal eens kijken of we wat gestabiliseerde voedings schema's kunnen vinden op t net.

Track 8 ken ik nog niet zal m es gaan luisteren :D.

Groetjes,

Jeffry

Link to comment
Share on other sites

Nee via drukknoppen en ledjes is lame  :P. Nee t is jouw onwerp. maar als ik eerlijk mag zijn vin ik een pinboard beter. check http://www.oakleysound.co.uk/gallery5.htm hij heeft ook zo'n board. Nou maak een 4 kant gat in je front panel waar je orgineel de matrix had en bevesig zo'n panel. Dat is toch veel mooier cq retro achtig. (en goedkoper). Maar t is een kwestie van smaak.

Ik zal eens kijken of we wat gestabiliseerde voedings schema's kunnen vinden op t net.

Het is wel duidelijk dat je je niet hebt verdiept in de MIDIBox :)

Zo'n matrix waarbij je patchcords moet gebruiken is niet eens mogelijk, omdat de hele control surface in software is, evenals de LFO's en ENV's. Die sturen dus CC's uit naar de SID chip. Daarnaast lijkt mij de kosten van een hele patchbay met kabels vrij prijzig worden, en in software kun je 1 LFO/ENV meerdere bronnen laten moduleren, waarbij met gebruik van kabels de jack bezet is en dus maar 1 bron kan aansturen.

De kosten vallen best mee op de huidige manier: 56 LEDjes, 15 drukknoppen, en 1DIN4X en 1 DOUT4X module.

Ik hou me aanbevolen voor je schema's!

Gr,  Alex.

Link to comment
Share on other sites

Het is wel duidelijk dat je je niet hebt verdiept in de MIDIBox :)

Zo'n matrix waarbij je patchcords moet gebruiken is niet eens mogelijk, omdat de hele control surface in software is.

Nee ik heb me nog niet verdiept.

Maar je snapt mijn bedoeling denk ik niet van het matrix board. Het is toch de bedoeling een X as en een Y as verbinding te maken?? Of zie ik dat verkeerd.

Dat board wat ik je liet zien is niet met patch cords maar is een pinnetje om x as met een y as te verbinden. Net zoals op een arp 2500 of een ems synthi.

Er komt geen koord aan te pas.

Hier war eenvoudige schema's voor de 12 volt spanningen.

http://www.geocities.com/JDPetkov/Hardware/power/power.htm

http://home.maine.rr.com/randylinscott/nov98.htm

maar die zullen wel al bekend bij je zijn dit principe.

Link to comment
Share on other sites

Sorry, ik had niet begrepen dat het met pinnetjes ging, ik dacht 3,5mm jacks te lezen. Maar ik wil er juist geen retro bak van maken, maar juist eentje die er hi-tech uitziet, en dan een vet retro geluid geeft.

Dank je voor de schema's, ik ga eens kijken of ik er iets van begrijp ;D (Ik durf namelijk te bewerken dat ik goed ben in ontwerpen, maar van electronica heb ik nog weinig kaas gegeten :o )

Link to comment
Share on other sites

Sorry, ik had niet begrepen dat het met pinnetjes ging, ik dacht 3,5mm jacks te lezen. Maar ik wil er juist geen retro bak van maken, maar juist eentje die er hi-tech uitziet, en dan een vet retro geluid geeft.

Dank je voor de schema's, ik ga eens kijken of ik er iets van begrijp ;D (Ik durf namelijk te bewerken dat ik goed ben in ontwerpen, maar van electronica heb ik nog weinig kaas gegeten :o )

Je hebt gelijk een hi tech cabinet is gewoon weg beter. Ik vind je ontwerp gewoon supper vet en ben echt razend benieuwd naar het eind resultaat.

De schema's zijn relatief simpel daar ga je wel uitkomen.

Bedenk dat je niet drie of vier trafo's nodig hebt maar gewoon een met meer secundaire spoelen doe hier de schema's op los laten en je hebt al je verschillende spanningen vanaf een printplaat.

Laat het me maar weten als je iets niet helemaal begrijpt. (kan wel zo zijn dat ik het antwoord niet voor je heb  ;D)

GR, J

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
 Share

×
×
  • Create New...