Jump to content

PIC Assembler tutorial


OnAcid
 Share

Recommended Posts

Hallo Herr Doctor,

ik kan een beetje programmeren en in principe is pic assembler niet zo moeilijk. Maar....

... je moet een applicatie aanpassen waarvan de code niet echt gedocumenteerd is, door iemand anders is geprogrammeerd en waarvan de code over veel verschillende bestanden is verspreid. Dit heeft tot gevolg dat je snel het overzicht kwijtraakt en gefrusteerd raakt.

Gelukkig hoef je niet echt veel te programmeren, het is meer "configureren" en wat functies aanpassen.  Maar dat is al moeilijk genoeg. ;) Ik heb wel de sid applicatie van Seppoman gekregen, maar deze is nog gebaseerd op de 1.6 versie en die ben ik dus aan het converteren naar de 1.7a versie. (en "helaas" is er nog een nieuwe versie in de maak).;)  En ik heb natuurlijk nog wat extra dingetjes tegevoegd, zoals leds voor de verschillende menu's.::)

Het grote voordeel van bovenstaande tutorial is dat kort en bondig de meest gebruikte instructies uitgelegd worden. Zodoende kom je al een heel eind met programmeren...

Het enige wat ik nu nog moet doen zijn:

- 1 of 2 "assign" layers voor de encoders.

- En het menu "save" werkend krijgen. Dit menu is namelijk gebaseerd op het gebruik van druktoetsen ipv encoders.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
 Share

×
×
  • Create New...