Jump to content

MIDIbox bouwen is ok


Guest buteskin
 Share

Recommended Posts

Guest buteskin

Hallo,

Ik ben zeer verheugd met het MIDIBox project.. dit is namelijk is precies wat ik zoek.

Ik wil namelijk Fruityloops gaan aansturen met zoveel mogelijk faders, potmeters, schakelaars en buttons ..

Ik heb al een ontwerp in mijn hoofd, maar ben eigenlijk op zoek naar iemand die het ontwerp wil bouwen, dus alles solderen en in elkaar bouwen.

Het hoeft er niet uit te zien alsof het zo uit de winkel komt, ik wil er muziek mee gaan maken... in principe mag het van  mijn part op een oude lampe kap gemonteerd worden als ik er maar lekker mee kan werken. ook de info op de kast(of lampekap)  mag er van mijn part met een stift opgeschreven worden, zolang ik het maar kan lezen!

in het verleden zou ik zoiets nog allemaal zelf doen, printplaten etsen gaten boren enz..

maar ik heb zo'n idee dat er vast wel mensen zijn die dit vaker doen en het dus sneller en beter kunnen.

nou ja, ik hoor het wel,

groeten,

[glow=red,2,300]Bart[/glow]

8)

Link to comment
Share on other sites

Voor een uurloon van €50 wil ik het wel voor je doen. Ik verwacht er alleen wel zo'n 20 uur mee bezig te zijn, en dan heb je nog materiaalkosten etc. dus ik denk dat je beter iets van Doepfer kunt gaan kopen (Drehbank of Regelwerk ofzo). Als je dingen custom wilt hebben, zul je het zelf moeten maken. Ik denk dat de meeste mensen die hier ronf hangen net als ik maar nauwelijks tijd hebben om aan hun eigen project te werken. En als je er toch geen hoge eisen aan stelt kun je het helemaal zelf het beste doen.

[edit]

als je de modules nou eens koopt van Chris-electronikseite, dan hoef je alleen nogmaar de knoppen, leds, faders en pots te monteren/solderen.

[/edit]

Link to comment
Share on other sites

Guest buteskin

Ja, hoi,

had ik gisteravond ook gezien, al die printplaten kant en klaar en de prijzen vallen wel mee vind ik ,

25 euro voor de core unit, 21 euro voor 2 ad-converters modules voor de 64 potmeters..

dus ik ga maar zelf bouwen, je hebt gelijk, is ook wel weer eens goed voor me, beetje hobbyen..

Bart

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

hou er wel rekening mee dat de modules van Chris niet gesoldeerd geleverd worden he !

De componenten zitten wel mooi verpakt per module, met een naamkaartje bij; en aan de hand van de schema's die je op ucapps vindt kan je het redelijk makkelijk vinden waar wat hoort.

Succes ermee !

vybe

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
 Share

×
×
  • Create New...