Jump to content

Iemand binnenkort nog PCB's nodig van SmashTV?


NorthernLightX
 Share

Recommended Posts

hey NLX,

de encoders bij smash raad ik af.. ze voelen niet lekker aan.. vind ik.. die

van voti.nl voelen zoveel beter!! waarom zonder componenten?

ik had smash ook gevraagd om een non standard order.. omdat ik bezig ben met

de MBFM en caps en resistors nodig heb.. hier zijn antwoord:

The short answer is yes, but I don't personally stock everything needed for the

OPL.  The easy way around that is for you guys to also make up a group order

from Mouser for the stuff I don't have, and I'll box it with the rest of the group order.

They are only a few hundred miles from me and shipping from them to me is

relatively cheap, no international fees or any of that to cope with from them.  ; )

Fill me in on the bulkorder plan and I'll let you know what I can do to help. : )

is mouser niet nog goedkoper dan reichtelt? kweenie..

meh, wat een gedoe :P

Link to comment
Share on other sites

Mouser heeft ongeveer dezelfde prijzen als Reichelt, maar voor sommige onderdelen zijn ze echt fukking duur (voorbeeld: precisie trimpots: 1,85 dollar per stuk, bij Reichelt 65 eurocent).

Daarnaast heb ik een aantal onderdelen helemaal niet kunnen vinden, zoals metaalfilm weerstanden. Ja, voor een euro per stuk ofzo, en dat zijn dan de 2 watt uitvoeringen...

De reden dat hij mijn vraag afwees was dat ik wel kitjes wilde, maar dan aangepast, en hij wil -begrijpelijk- geen zorgvuldig samengestelde kitjes verstieren omdat ik die paar dubbeltjes aan componenten niet nodig heb.

Ik heb mijn lijst voor Mouser klaar voor zover mogelijk, ik ga morgen de prijzen van Reichelt ernaast zetten om te zien wat goedkoper is. Sowieso kom ik niet aan de 150 euro minimum voor Reichelt dus als ik daar wil bestellen moet ik medestanders zoeken.

Als jij een paar (stuk of 3) detented encoders overhebt die goed zijn neem ik ze graag van je over. Heb echt loads of stuff die als ruilobject kunnen dienen, dus roep maar.

Gr,  Alex.

Link to comment
Share on other sites

jah ik heb hier nog wel een paar :P ik heb zowel degene van voti.nl en die van smash.. die smash encoders wil ik best ruilen (zijn de minder lekker voelende) maar die van voti.nl tjah.. ik heb ze misschien nog nodig voor mijn midibox chaos.. als ie van de grond komt..

kijk als je me echt wat leuks kan bieden.. jah.. dan kan ik ut overwegen.. lol.. maar die smash encoders mag je best overnemen..

ik heb voor ongeveer 6 euro aan onderdelen nodig voor mijn OPL3 module.. dat kan dus via mouser of reichelt.. mijn mening is dat het

via mouser voor mij het handigst gaat.. tenzij jij aan je 150 euro minimum komt.. dan hop ik daarop mee.. verzend kosten voor dit gedeelte

mag echter niet boven de 6 euro uitkomen..

wat betreft de rest bij smash: 1 din, 1 dout, 1 core, 1 ain. en een zoot klein maar belangrijk grut waaronder female sil plugs. en dus nog wat andere stuff..

Link to comment
Share on other sites

jah ik heb hier nog wel een paar :P ik heb zowel degene van voti.nl en die van smash.. die smash encoders wil ik best ruilen (zijn de minder lekker voelende) maar die van voti.nl tjah.. ik heb ze misschien nog nodig voor mijn midibox chaos.. als ie van de grond komt..

kijk als je me echt wat leuks kan bieden.. jah.. dan kan ik ut overwegen.. lol.. maar die smash encoders mag je best overnemen..

Ik wil 2 detented encoders van voti ruilen voor 2 non detented ALPS encoders. Als je dat niet wilt wil ik wel die bourns encoders overnemen, mits ze detented zijn.

ik heb voor ongeveer 6 euro aan onderdelen nodig voor mijn OPL3 module.. dat kan dus via mouser of reichelt.. mijn mening is dat het via mouser voor mij het handigst gaat.. tenzij jij aan je 150 euro minimum komt.. dan hop ik daarop mee.. verzend kosten voor dit gedeelte mag echter niet boven de 6 euro uitkomen..

maak zelf even een orderlist van zowel Reichelt als Mouser, mogelijk kom je onderdelen tegen die bij Mouser exorbitant veel duurder zijn dan bij Reichelt. Ik zal met Smash nog even overleggen over de dure/onvindbare onderdelen.

wat betreft de rest bij smash: 1 din, 1 dout, 1 core, 1 ain. en een zoot klein maar belangrijk grut waaronder female sil plugs. en dus nog wat andere stuff..

Als je wilt meebestellen ontvang ik graag een gedetailleerde orderlijst. Zeker wat betreft die female sils, dat is een crime om uit te zoeken en ga ik ook niet voor je doen  ;)

Link to comment
Share on other sites

nej, de voti encoders wil ik niet ruilen voor alps encoders.. ik heb nix aan maar 2 alps encoders.. die bourns encoders zijn detented.

oderlist gemaakt voor reichelt en mouser, mouser is niet heel erg nuttig aangezien ik ze per 10 moet bestellen.. bovendien is het via

mouser helemaal een gedoe, aangezien ze een aantal dingen niet in stock hebben..

reichelt heeft alles wat ik wil. behalve een shipment policy voor onder 150 euro.. :P

smash zijn website is uit de lucht dus ik kan niet een gedetailleerde orderlijst maken :S

wat betreft de female sils, ik koop altijd de grootste en snij eraf wat ik niet nodig heb.

en ik heb ook nog wat dils nodig voor onder andere de nieuwe boards en de lcd..

Link to comment
Share on other sites

Hoi,

ik heb een orderlist klaar voor reichelt onderdelen, nu zo rond de 145 euro dus kom maar op met je lijstje! Zullen we even PMen of mailen over de financiele afhandeling? Mendelt bestelt ook het een en ander mee bij Reichelt.

Dat de shop offline is is inderdaad jammer, maar daar zullen we op moeten wachten voor de bordjes. Ik wil in ieder geval al wel bij Reichelt bestellen, die zullen er ook wel een paar dagen over doen om alles goed in te pakken (en dan is het nog maar awachten of alles er ook inzit).

Ik ben aan het kijken of ik single layer printjes kan laten etsen door een collega van me, dan hoef ik niet meer bij mike te betellen.

Ik heb Smash gevraagd of hij wellicht losse NJU7304D ICs en Resistor networks (1kOhm 16 pins DIL) kan leveren. Die eerste IC is voor het SHX8 bord, dat weerstand netwerk is om felle LEDs aan te sluiten op de DOUT bordjes van Smash. Beide zijn niet bij Reichelt beschikbaar, dus als je van plan bent ooit iets met deze chips te gaan doen kun je het beste nu wat inkopen.

Gr,  Alex.

P.S.

Waar heb je eventueel wel interesse in om te ruilen dan? Doe maar een voorstel, en schroom daarbij niet, als ik het niks vind zal ik je dat ook gewoon laten weten. Mochten we er qua ruil niet uitkomen, hoeveel had je voor die bourns encoders in gedachten?

Link to comment
Share on other sites

hey alex,

ik kan de resterende 5 euro wel opvullen denk ik.. ik heb nu 3 euro aan condensators en weerstanden..

Onderdeel                                  reicheltnaam      hoeveelheid

Resistor 33 Ohm                          1/4W 33            x  2

Resistor 220 Ohm                        1/4W 220            x  4

Resistor 470 Ohm                        1/4W 470            x  1

Resistor 10 kOhm                        1/4W 10k            x 12

Resistor 22 kOhm                        1/4W 22k            x  4

Ceramic Cap 68 pF                        KERKO 68P          x  2

Ceramic Cap 100 pF                      KERKO 100P        x  4

Ceramic Cap 2.7 nF                      KERKO 2,7N        x  4

Ceramic Cap 100 nF                      Z5U-2,5 100n      x  9

Polarised Capacitor 10 uF/35V        rad 10/35            x 15

ik moet nog ff wat andere dingen zoeken op reichelt (wat ik bijv nog nodig heb is een +12v -12v voeding voor mijn fm synth)

PM me maar ff met je msn naam en/of je email adres

ik weet niet waar ik intresse in heb.. als ik niet weet wat je hebt.. die bourns encoders.. ehm eurotje per stuk?

Link to comment
Share on other sites

hey alex,

ik kan de resterende 5 euro wel opvullen denk ik.. ik heb nu 3 euro aan condensators en weerstanden..

Onderdeel                                  reicheltnaam       hoeveelheid

Resistor 33 Ohm                           1/4W 33             x   2

Resistor 220 Ohm                         1/4W 220            x   4

Resistor 470 Ohm                         1/4W 470            x   1

Resistor 10 kOhm                         1/4W 10k             x 12

Resistor 22 kOhm                         1/4W 22k             x   4

Ceramic Cap 68 pF                        KERKO 68P          x   2

Ceramic Cap 100 pF                      KERKO 100P         x   4

Ceramic Cap 2.7 nF                       KERKO 2,7N         x   4

Ceramic Cap 100 nF                      Z5U-2,5 100n       x   9

Polarised Capacitor 10 uF/35V        rad 10/35            x 15

ik moet nog ff wat andere dingen zoeken op reichelt (wat ik bijv nog nodig heb is een +12v -12v voeding voor mijn fm synth)

PM me maar ff met je msn naam en/of je email adres

ik weet niet waar ik intresse in heb.. als ik niet weet wat je hebt.. die bourns encoders.. ehm eurotje per stuk?

Wat ik heb: kijk eens in het fleamarket forum, mijn msn/email: klik eens op mijn naam  ;)

Weerstandjes kun je trouwens beter per 10 bestellen, ze kosten toch geen drol (vanaf 10 stuks 0,032 euro per stuk) - uiteraard heb ik er ook al wat weerstanden besteld dus als je echt op eurocenten wilt besparen kun je van de waardes die ik ook bestel wel die kleine aantallen handhaven, maar mischien is een heel klein voorraadje voor die 20 cent extra aan te bevelen?

Ik denk dat je voor die voeding een 2x15v ringkern moet nemen, die kun je dan met een eenvoudig schema gelijkrichten, filteren en naar +12 en -12 reguleren.

Ik krijg a.s. donderdag (als het meezit) nog wat extra spul door om daar te bestellen - het bestellen wordt dus nog een weekje uitgesteld.

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...

De Reichelt order loopt inmiddels, de deelnemers zijn als het goed is op de hoogte van alle voortgang.

Maar eigenlijk post ik omdat ik even iets kwijt wil over de nieuwe bordjes van Smash: ze zijn uiteraard heel mooi en goed, maar nu die nieuwe ontwikkelingen eraan zitten te komen met die PIC16F88 als docherbord enzo, wil ikzelf toch heel even wachten wat daarmee allemaal gebeurt. Ik heb nog voldoende knutselspul in huis (zeker als die Reichelt order binnen is) om me een maand of 2 a 3 zoet te houden, dus ik bestel zelf niet binnenkort bij Smash. Als er mensen zijn die wel graag snel iets van Smash zouden willen hebben, maar geen creditcard hebben of op de verzendkosten willen bezuinigen, dan bied ik alsnog aan om de bestelling op mij te nemen. (houd er rekening mee dat als je het door mij vervolgens binnen NL wilt laten verzenden dat ook geld kost, aan postzegels en verpakking).

Gr,  Alex.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
 Share

×
×
  • Create New...