Jump to content

Nâgon som har byggt en MIDIBOX64??


Guest bodhi
 Share

Recommended Posts

Guest bodhi

Hej,

Jag undrar ifall det finns nâgon här som byggt en MidiBox64 eller en Midibox MF. Jag har börjat kolla runt pâ att göra en själv och skulle uppskatta ifall nâgon kunde hjälpa mig lite med att komma igâng.

Link to comment
Share on other sites

Jo då!

Jag har byggt 1 st M64 och 3st SIDar... ;D

Ska ev.bygga en LC clone vet ej riktigt..(beroende på vad kostnaden blir ..med motorreglar osv...)

Men näst på tur ligger 1st SID till samt SID controller... ;D ;D

MVH

Christoffer

Link to comment
Share on other sites

Hej,

Eftersom du gjort så pass många boxar kanske du har några bra tips på var man ska köpa komponenter här i Sverige? :)

Jag ska själv börja med min första box om ett tag och letar efter bra inköpställen. Just nu verkar det lättast att beställa ett kit från http://www.chris-elektronikseite.de/ men det känns lite onödigt eftersom jag egentligen inte behöver kretskorten, utan mest är ute efter komponenterna.

Mvh,

/Rob

Link to comment
Share on other sites

Hmm!

Jag har beställt ifrån RS-Components,Farnell och från ELFA...

Farnell är dom enda som har PIC16f877-20 men beställ samples från microchip(Det har jag gjort med possitivt resultat ;) )

Men en sak som jag vet nu efter ett tag.. ;) är:när man beställer 100st motstånd är det ungefär lika dyrt som beställa 10st) sen är det alltid bra att ha hemma när lusten faller på att bygga en ny SID..... ;D

Men jag tog dom flesta grejor på mitt jobb så det var aldrig något problem med faktureringen... ;D

RS-var dom enda som hade ALPS reglar som var 100mm(ej motor).

Så det var lite jobb att beställa men det var det värt!!

MVH

Christoffer

Link to comment
Share on other sites

Kolla in www.trimlog.se. De har många standardkomponenter som resistorer, kondensatorer, logik-kretsar mm betydligt billigare än elfa. Man kan desutom betala i förskott så man slipper postförskottsavgiften

Link to comment
Share on other sites

Jag har beställt samples av PIC18F från Microchip. Förhoppningsvis dyker dom upp här snart. :)

ELFA är ju tokdyra, RS verkar vettigare. Tack för tipset om Trimlog. Dom hade jag inte kikat på innan.

Jag ska bygga en kontroller för Traktor DJ Studio, så jag behöver åtminstone en högkvalitativ skjutpotentiometer (som crossfader). Några tips? Är ALPS top of the line, eller?

Letar även efter något ställe med stort utbud av knappar/rattar så man kan få stil på det hela också. :)

/Rob

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
 Share

×
×
  • Create New...