Lödning av DINx4

strophlex

Hej!

Jag är precis i färd med att börja sätta ihop mina första midibox moduler som jag beställt från Mike och jag börjar med en low cost midibox64, alltså en ain, en din och en core. Efter att ha läst lödinstruktionerna till din på uCapps är jag lite förvirrad. Det står att man ska löda "bryggorna" först, men om jag förstår det hela rätt så ska några av dem sitta i samma hål på kortet som komponenter (till exempel "the 4 bridges between Pin 15 of the ICs and Vss (ground)"). Vore det inte bättre att löda dit IC sockeln först och sedan "bryggorna" eller tänker jag fel nu?

hej!

sorry but my swedish isn t that good as to go into technical details.. anyway.. yes you are right i also use to solder those bridges after all the other  components.Use a long piece of wire so you can easily hold it when soldering , then you  can cut it afterwards.For the bypass caps i use a little blob of hot glue to keep them in place and then you can easily solder them.Jatte bra kompis!

Simone