Jump to content

IC Programmer


Guest arjanver
 Share

Recommended Posts

Guest arjanver

Hoi,

Ik ben in het bezit van een standalone programmer.

Hier kan ik ook pics mee programeren.

Nu is mijn vraag, kan ik deze gebruiken voor het programmeren van de core pic, lijkt me een stuk gemakkelijker dan op die vage manier van ucapps.

ik heb deze files gedownload

midibox_sid_v1_5c_18f_stepC.zip

en

mios_bootstrap_loader_v1_1b.zip

Wat moet er nu precies geprogrammeerd worden?

in elke core het zelfde?(wel id's veranderen).

Als ik dit forum leest, dan lijkt het erop dat het nog niemand gelukt is.

Weet iemand de juiste stappen volgorde.

Thanks anyway.

Link to comment
Share on other sites

Hi,

De bootloader (HEX file) moet je met die programmer op elke PIC zetten.

Dan moet je MIOS (SYX) op elke PIC zetten, binnen de 2 seconden na het opstarten van de PIC. Dit doe je het beste met MIDIOX.

Nu heb ik ondertussen wel ontdekt (in tegenspraak met mijn vorige post hierover  :o ) Dat je in deze ook ID's moet?/kunt veranderen. In de README.TXT van MIOS staat:

o hex/*

    contains the same MIOS release in .hex format --- don't burn this file

    directly into the PIC! The purpose of this binary is to convert the OS

    into .syx format with different device IDs for the use with the MIOS

    bootstrap loader:

    EXAMPLE:

       perl tools/hex2syx.pl hex/mios_v1_4.hex -os_upload -device_id 0x42

       -> generates a mios_v1_4.syx file in the hex directory which contains

       code blocks for device ID 0x42

Of die ID's moeten overeenstemmen met die van de SID's... ik weet het niet, ik zou haast vermoeden van wel maar... misschien ook niet, moeten we toch eerst even uitzoeken.

Als je maar 1 SID gebruikt, dan kan je die (SYX) wel meteen gewoon uploaden met MIDIOX.

Als je meerdere SIDs aan elkaar wil linken, dan moet je de ID's voor de SLAVES veranderen in de SID toepassing. Daarvoor moet je de asm file aanpassen, en hercompileren (MPLAB), dan omzetten naar SYX (met perl) Zoals beschreven in de SID main.asm file:

;; ==========================================================================

;;  General Settings

;; ==========================================================================

     ;; here you can change the default device ID - if you are using

     ;; some cores as slave, set:

     ;;    o DEFAULT_DEVICE_ID 0x01      ; for the first slave

     ;;    o DEFAULT_DEVICE_ID 0x02      ; for the second slave

     ;;    o DEFAULT_DEVICE_ID 0x03      ; for the third slave

#define DEFAULT_DEVICE_ID 0x00

Of kan je het ook later wijzigen ? In SID step B www.ucapps.de staat het volgende:

After the firmware has been programmed into the PICs you have to change the default device ID (0) to the correct device IDs for the slaves. The first slave requires ID 1, the second slave ID 2, the third slave ID 3. This step can be done with MIDI-Ox, just connect only one core with your PC and send following SysEx string: F0 00 00 7E 46 [old device-number] 0D 03 00 [new device-number] F7.

Slave 1: F0 00 00 7E 46 00 0D 03 00 01 F7

Slave 2: F0 00 00 7E 46 00 0D 03 00 02 F7

Slave 3: F0 00 00 7E 46 00 0D 03 00 03 F7

Sometimes also the firmware of the master has to be configured, don't forget to take a look to the main.asm file header if there are relevant options for your needs.

Misschien dat het elders op het forum al eens uitgelegd is...

vr gr

Link to comment
Share on other sites

Nu heb ik ondertussen wel ontdekt (in tegenspraak met mijn vorige post hierover  :o ) Dat je in deze ook ID's moet?/kunt veranderen. In de README.TXT van MIOS staat

Kijk, hierdoor raakte ik in die andere topic ook in de war. ;D

Of die ID's moeten overeenstemmen met die van de SID's... ik weet het niet, ik zou haast vermoeden van wel maar... misschien ook niet, moeten we toch eerst even uitzoeken.

Ik kan hier ook niks over terugvinden. Gewoon uitproberen denk ik. Alleen de ID's van de SID apps aanpassen en kijken wat het resultaat is. Vervolgens de ID's in MIOS zelf ook identiek maken aan de SID apps waar ze bijhoren en weer kijken wat het resultaat is. In principe lijkt het me logisch dat ze overeen moeten stemmen met de SID ID's. Maar het kan natuurlijk ook zijn dat alle cores samen één MIOS vormen, maar dat lijkt me onwaarschijnlijker.

Of kan je het ook later wijzigen ? In SID step B www.ucapps.de staat het volgende:

Misschien dat het elders op het forum al eens uitgelegd is...

vr gr

Het lijkt erop dat je allebei de methodes kan gebruiken en die met sysex via Midi-OX lijkt me sneller en eenvoudiger.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
 Share

×
×
  • Create New...