Jump to content

Knopjes en blauwe LEDjes?


NorthernLightX
 Share

Recommended Posts

Mag ik er even op wijzen dat je het niet bij het rechte eind hebt? De lichtsterkte (felheid) wordt namelijk alleen bepaald door de spanning & stroom. De spanning is constant, dus de stroomsterkte moet je varieren. Dit doe je door de voorschakelweerstand te veranderen.

Op mijn eigen kromme manier zei, of bedoelde iig, ik precies hetzelfde

En over die stroomkosten: reken maar uit, P=U*I met I in miliamperes.. Ik denk dat je vaatwasser wel iets meer verbruikt  ;) Daar hoef je je niet druk om te maken.

Ik bedoelde ook niet de stroomkosten. Ik ben wel n00b maar niet zo erg... ;) Ik bedoelde meer het feit dat ik zou betalen voor het feit dat het allemaal ultrbright led's zijn en niet van die standaard dingen.

En ik gebruik zelf 4 drukknoppen die ik ergens op zolder had gevonden.. maar wel hele goeie!  ;D

Dat is jammer, geen nr.'s. Mag ik ook niet ff bij je op zolder kijken?  ;D

Link to comment
Share on other sites

FYI, ik heb iig al Reichelt een ie-meel gestuurd met een verzoek om 'volume prices' voor o.a. led's, led sockets, knoppen, poti's, e.d.

Vanavond doe ik geen 'billen' meer, dus ik zal morgen een zelfde ie-meeltje even naar Conrad sturen.

ik ben benieuwd.

Link to comment
Share on other sites

2 cores? lijkt me wat ingewikkeld om te implementeren.

Je kunt de ouwe firmware gebruiken (0.34) waarin beide functies zaten, maar de MB64SEQ firmware ondersteunt ook de plain midicontroller functies.. alleen niet zo uitgebreid met snap/paralax modes, maar dat gebruik ik toch niet.

Nee hoor, juist niet ingewikkeld, je kunt ze gewoon via MIDI laten praten, en en de toekomst met de MIDIBoxLink kun je alle cores via 1 menu aansturen (althans, dat begreep ik van thorsten). Dus je bouwt 2 MIDIBoxes in 1 behuizing, en klaar is kees.

Ik wil zelfs een box met 3 of 4 SIDs gaan maken, dat is dus minimaal 4 cores. gaat prima volgens de theorie. MBHP rules wat dat betreft.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

We kunnen nog even bij RS-components informeren, die zitten in Haarlem, daar kan ik makkelijk ophalen, scheelt weer verzendkosten. Die verkopen trouwens ook de ALPS STEC Rotary Encoders die thorsten aanbeveelt voor de midibox 16e en familie, dus als die kunnen en willen leveren is dat 2 vliegen in 1 klap.

Link to comment
Share on other sites

Tja, RS levert volgens mij in principe alleen business-2-business, ik heb geen kvk nr., dus...

Je kan het allicht proberen, maar volgens mij zijn ze niet heel erg goedkoop. Ze hebben wel van die heerlijke potentio-joysticks die ik op mijn boxje wil monteren.

Waar zijn eigenlijk de leds uit de IA gekocht?

Link to comment
Share on other sites

Hoi wederom,

Ik ken RS als verschrikkelijk duur. Ik heb 2 van die joystickjes van RS (zijn 2 gewone pots met wat extra ijzer erbij) 35Euro is VEEL te veel hiervoor.

Ik vroeg me af in hoeverre trimpots geschikt zijn ?

niet alleen omdat ze vrij klein zijn is interessant, maar

op www.didel.com kan je joystickjes vinden met trimmertjes derin voor 6euro ofzo.

Eventueel voor de bulkorder,

Mijn lijstje van benodigdheden zijn totnu toe:

5 a 600 blauwe 3mm LEDs (maar niet aan 2Euro/stuk :)

150pots, liefst kleintjes

150knopjes

oh ja ook nog enkele blauwe LCD's :)

groetjes,

Geert.

Link to comment
Share on other sites

Ja, ergens heb je wel gelijk wat die prijs betreft, maar die mini-joysticks zien er niet uit. De grap van die joysticks van RS is dat ze er op het eerste gezicht wel lekker afgewerkt uit zien. Zeker dat soort van 'versnellingspookjesribbelrubberding' ;D om de as. Bovendien gelijk een pookje op de as. Eigenlijk wil ik de joystick met ingebouwde schakelaar. Ik hoef er maar een stuk of 8 ofzo, dus om ze dan uit Zwitserland te laten komen is ook wat overdreven.

De IA van de lcd's is al gesloten, dus daar moet je zelf wat voor verzinnen.  

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
 Share

×
×
  • Create New...