Jump to content

bootstrap loader en verder


che
 Share

Recommended Posts

Hoi,

Na mijn midibox 16 (pic 16f), wil ik nu eens beginnen aan de mios. Wil nu eerst mijn sid en core omzetten naar mios... maar ik snap er geen klote van  ???

klopt het dat je eerst de bootstrap loader via de jmd in de pic moet branden en dan vervolgens hem in de core moet doen en daar via midi-ox de main.syx in moet laden?

Link to comment
Share on other sites

Ja. Eerst brand je de bootstrap met JMD. Daarna plaats je de pic in de core en kan je m.b.v MIDI-OX  MIOS laden (die main.sys dus). Tenslotte moet je nog via MIDI-OX de applicatie laden (volgens mij binnen 2 seconden na powerup van de core), in dit geval dus de midibox sid.

Trap.

Link to comment
Share on other sites

Klopt niet helemaal.

1. Je brand via de JDM de bootstrap op de PIC.

2. Je flasht MIOS in de de PIC met MIDI-OX

3. De (SID) applicatie kun je op ieder moment in MIOS laden via SysEx, zolang MIOS maar geboot is. Dus ook na 5 minuten of een half uur. Ook voor updates van de allpicatie geldt dat.

De 2 seconden regel geldt alleen als je MIOS zelf wilt updaten, dan is het dus rebooten terwijl je in MIDI-OX de input in de gaten houd, en zodra de initialisatie string verschijnt heb je 2 seconden om het SysExen te starten.

Link to comment
Share on other sites

Guest Zzzz...

Tip...hou je (config) id's van de bootstraploader en MIOS en de applicatie die je wilt gebruiken ...hetzelfde....!!

Is altijd wel handig om dat even te melden...dacht ik...zeker in het geval van de SID...(multiple setup)...

Grtz Zzzz....

Link to comment
Share on other sites

  • 4 weeks later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
 Share

×
×
  • Create New...