Jump to content

Mijn MB64 Project


Geerinckx
 Share

Recommended Posts

Ellows,

Binnekort ga ik aan men eigen MB64 beginnen maar vooraf wil ik tog nog enkele onduidelijkheden aankaarte!

Kijk , Ik ben Lj bij een plaatselijke discobar en wij gebruiken al enkele jaren als dmx sturing "Sunlite" (www.nicolaudie.com) Nu ben ik het activeren van de functie's met de muis beetje beu geworde en wil ik dus een op maat gemaakte stuur tafel!

Nu wat ik denk nodig te hebben:

Core module (wsl meer dan 1 aangezien dat ik meer dan 64 digitale inputs wil hebben)

DIN'sweet nog niet hoeveel

AIN's wsl niet veel, voor een stuk of 25 (faders + knobs)

Ik denk geen DOUT's aangezien de software geen midi out functie heeft, klopt dit?

LTC module, word hier blijkbaar vaak gebruikt ook al heb ik een game poort, maar de data snelheid is 20% hoger en dat is wel een verijste voor mij! Ik hoef enkel correcte drivers te instaleren en dan word die rs232 connectie gezien als midi data, dit klopt ook nog?

Ik hoef ook niet aan de code te verranderen omdat ik meer dan 1 core gebruik wel een verschillend Id-header dacht ik?

Ook wil ik een aantal buttons aanraak-gevoelig!

vb: ---------------

    |                  |      een ijzere plaatje op een niet geleide ondergrond

    |                  |      en met een touch sensor IC die de DIN aanstuurd

    |                  |      ( http://www.futurlec.com/Others/QT110.shtml )

    |                  |

    ----------------

Als faders: gewone 10k lineare faders

als knobs: gewone 10k pot's

Als buttons: Ben ik nog op zoek!

namelijk ik wil er 2 verschillende:

de 1 al gevonden http://www1.be.conrad.com/scripts/wgate/zcop_be/~flNlc3Npb249UDkwX0JFX0IyQzpDX0FHQVRFMDU6MDAwMC4wMTJjLjc5N2ZjM2ZjJn5odHRwX2NvbnRlbnRfY2hhcnNldD1pc28tODg1OS0xJn5TdGF0ZT0yNzA4MjA3NzAx====?direkt_aufriss_area=ELEKTRONIK&~template=PCAT_AREA_S_browse&p_page_to_display=

de 2de ben ik nog aan het zoeken: het zijn de gewone toestenbord toetsen die onder je neus liggen ;) of ze trekke er tog erg op: zal een vb foto geven:http://www.jands.com.au/jandsweb/images/con_hog1000.jpg

Als iemand een idee heeft waar ik ze kan vinden! heb me al zot gezocht

Iemand tips om een front cover te maken, tzou degelijk moete ogen en tog proper afgewerkt zijn! dan tog maar laten uitfrezen,? iemand een idee wat de prijs is? Voor een gemiddelde controler Of maar iets van een richt prijs??! of iemand andere optie's?

En als iemand nog tip's heeft of To Do's ore Not To DO's.......

Ik ben namelijk van Geel (België) iemand die mss in de buurd woont :P

Vriendelijke groeten

Gert

Link to comment
Share on other sites

Mja, kzit nog met een probleempje! wil PCB's bestelle van Smash TV maar ik heb geen visa of dergelijke! Is er iemand die dat voor me wil betalen en dan schrijf ik het wel naar jou over via home-banking.....

Met vriendelijke Groeten

Gert

Dat wil ik wel doen voor je.

Geef me maar een lijst met wat je wilt bestellen.

Link to comment
Share on other sites

Viola, bestelling is geplaatst en de pcb's zijn onderwegen! ;D

(Met dank aan Twin-X die de bestelling voor me plaatste bij SmashTV)

Touch Sensor IC gevonden alleen de 6 kanaals varriant is wat aan de dure kant bij de lokale electronica-boer. 10€/IC is veel aangezien ik er minstens 4 nodig heb lijkt me dit wel vrij kostelijk, daarom ben ik bezig aan alternatieve oplossing of een goedkopere winkel!

Heeft mss iemand al geprobeert om het touch gedeelte van TK te testen?

Groeten

Gert

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
 Share

×
×
  • Create New...