Jump to content

Gratis PICS e.d.


Nomical
 Share

Recommended Posts

Voor het geval je het nog niet wist:

Op www.microchip.com kan je gratis samples van hun produkten bestellen, waaronder de PIC18F452I/P en bankstick chip (ben even het typenummer vergeten).

Je hoeft alleen wat gegevens in te vullen voor de registratie. Iedereen die niet graag zijn gegevens invult op internet heeft pech, want ze moeten toch echt een adres en dergelijke hebben om je bestelling naar toe te sturen.

Microchip claimt dat er eventueel wat importkosten bij kunnen komen, maar ik hoefde niks aan de FedEX koerier te betalen, handtekening was genoeg.

Ik had mijn bestelling binnen 5 a 6 dagen binnen!!

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Ik zou het helaas niet weten, omdat ik zo lomp was om die te vergeten bij mijn bestelling. Mijn bestelling bestond uit 3 PIC18F452. Maar je kan elke maand een nieuwe bestelling doen, dus tegen de tijd ik die IC's voor de bankstick nodig heb, bestel ik ze wel opnieuw samen met een paar extra PIC's of zo.

Link to comment
Share on other sites

voor de echte nederlanders onder ons.

je kan dus 3 chips per TYPE CHIP bestellen.

maar je hebt ook bijv loodvrije (natuurvriendelijk!) versies van de 16f en 18f en dat is weer een ander type

in totaal heb ik zo in een keer 15 chips besteld ...

3 voor de banksticks en de rest 16f en vooral 18f varianten.

en dan te bedenken wat een geld en moeite het kost om die dingen in nederland te kopen :)

Link to comment
Share on other sites

  • 4 months later...
  • 2 months later...
Ben net nieuw hoor dus sta me bij maar,

moet de 24LC257-I/P niet 24LC256-I/P zijn? :-

void

Klopt, zoals je ook in eerdere posts in deze thread kan lezen. Er staat ergens een typo tussen, maar je hebt gelijk.

Je kunt ook de 512 variant nemen, vooralsnog is de firmware niet in staat om meer dan 256 van deze chip te adresseren, maar wat niet is kan nog komen natuurlijk. en dat keer 8 is eventjes 4MB ram i.p.v. 2, ik kan me tijden herinneren dat ik dat in mijn gloednieuwe PC had  8)

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Wat een juweeltjes!!!

IK heb vandaag mijn bestelling bij MICROCHIP binnen gekregen!

Ze zitten in een mooi doosje, heb meteen mijn 8580 erbij geprikt!

2x PIC18f452-i/p

2x 24lc256

Ik ben Blij ;D

Zit nu te wachten op een bestelling bij inkoopacties.net.

2x blauw/wit lcd 16x2 en 40x5mm blauwe leds.

Verder heb ik wat 2e hands datakabels bij de kringloop gekocht.

Kan daar nog verschil inzitten?

Nu alleen nog een 6581 sid chip! iemand? zoek overal, ga alle kringloops af maar geen succes :-/

gr void107 :P

Link to comment
Share on other sites

Een 6581? Heb ik voor je, ruilen tegen je 8580?  ;D

/edit

even serieus, ik heb wat 8580s in bestelling staan, dus ik kan 1 6581 missen. ik weet alleen niet meer of ik die nou al aan Twin-X had beloofd  :-[ . Uiteindelijk ga ik nog een 6581 over hebben, maar ik heb hem nu nog nodig om mijn step-B te testen...

Link to comment
Share on other sites

Voorlopig ben ik nog intensief aan het zoeken naar c64's.

Ik heb zelf helaas nog maar 1 sid (8550)

En kan mijn 8550 niet missen aangezien ik voor mijn project 2 verschillende sid's nodig heb. Mocht ik nog een 8550 vinden dan wil ik graag ruilen!

Zoiso zou ik jou 6581 wel willen overnemen :P

Kan ik je blijmaken met wat blauwe 5mm ledjes?

Link to comment
Share on other sites

Een 6581? Heb ik voor je, ruilen tegen je 8580?  ;D

/edit

even serieus, ik heb wat 8580s in bestelling staan, dus ik kan 1 6581 missen. ik weet alleen niet meer of ik die nou al aan Twin-X had beloofd  :-[ . Uiteindelijk ga ik nog een 6581 over hebben, maar ik heb hem nu nog nodig om mijn step-B te testen...

Klopt die was voor mij!

Link to comment
Share on other sites

Het is nu nog even de vraag: wanneer... ik heb namelijk wel 3 sids gemaakt, maar allemaal met 6581 componenten. Eventueel kunnen we misschien iets ruilen als jij nog componenten moet bestellen?

Als je nog dingen bij reichelt nodig hebt kunnen we eventueel samen bestellen, en heb je al pcb's van mike?

Gr,  Alex.

Link to comment
Share on other sites

Nou dat zou zomaar een optie kunnen zijn ja.

Ik heb nog niks besteld aangezien ik eerst de 6551 chip wilde zien te vinden.  zoals je weet heb ik nu 1 8580.

Ik moet 4 pcb's bestellen 2 core en 2 voor de sid + alle componenten behalve de pic's en geheugen.

Samenbestellen lijkt me prima. Hoe zie jij het voor je....

groetjes

Link to comment
Share on other sites

Dan is ie dus voor jou. Ik heb 30 (juist, dertig) 8580's besteld in duistland, en ik heb nu 4 6581. 2 voor mijzelf, 1 voor twin-x, dus 1 voor de hoogste bieder  ;D

komen we wel uit, void.

Whahaha dat meen je niet heb je er echt 30 besteld.

Ik hoop wel voor je dat je ze kwijt raakt.

Als ik de twee c64 niet krijg van een collega dan neem ik er wel 2 bij je af (ondaks dat ik liever 4 x 6581 heb omdat ik alles daarob heb besteld)

Link to comment
Share on other sites

Voor 5 euro heb je alle onderdelen om je 6581 onderdelen om te wisselen voor de 8580, voor alle 4 je boards, dus daarvoor hoef je het niet te laten.

Ik denk dat ik ze wel kwijtraak. Sowieso gaan er al 10 naar de USA, en ik heb al 3 anderen die er tezamen 8 afnemen. Ikzelf nog 2, en die overige 10 raak ik hier echt wel kwijt ;-)

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
 Share

×
×
  • Create New...