Jump to content

nederlands handleidingen topic


Guest krachtwerk
 Share

Recommended Posts

Guest krachtwerk

hoi allemaal, ik ben nog niet zo lang geleden overgestapt van software naar hardware. alles leuk en aardig maar ik mis die ene sound, en vond hem in de sid.

na een dag rondgeneusd te hebben op internet vond ik de site http://www.ucapps.de/..... toch is het erg moeilijk om van deze brei van DIY-informatie een begrijpelijke handleiding voor mezelf te maken. :-[

ik was aangenaam verrast toen ik vernam dat er een nederlandstalig sidforum bestaat. :D

aangezien ik dankzij freakydile binnenkort mn 4 sids in huis heb, wil ik ook proberen om de c-versie te gaan bouwen.

ik heb de alle topics zo'n beetje doorgespit, maar er wordt me hier en daar met technische termen gegooid daar wordt je bang van... maar goed, ik heb een klein samenvattinkje gemaakt:

:-X :-X :-X :-X________________________________

quadsid:

je hebt nodig:

4x sidboard

4x core (1 wordt de master waar de DIN's/DOUT's & LCD worden op aangesloten)

enkele DIN's voor encoders & switches & DOUT's voor LED's, afhankelijk welke interface je wil bouwen (kan kiezen voor minimaal tot heel uitgebreid)

1. Je brand via de JDM de bootstrap op de PIC.

2. Je flasht MIOS in de de PIC met MIDI-OX

3. De (SID) applicatie kun je op ieder moment in MIOS laden via SysEx, zolang MIOS maar geboot is. Dus ook na 5 minuten of een half uur. Ook voor updates van de allpicatie geldt dat.

De 2 seconden regel geldt alleen als je MIOS zelf wilt updaten, dan is het dus rebooten terwijl je in MIDI-OX de input in de gaten houd, en zodra de initialisatie string verschijnt heb je 2 seconden om het SysExen te starten.

Tip...hou je (config) id's van de bootstraploader en MIOS en de applicatie die je wilt gebruiken ...hetzelfde....!!

Is altijd wel handig om dat even te melden...dacht ik...zeker in het geval van de SID...(multiple setup)...

**De "juiste" C64?

type I = de "brooddoos", hebben de 6581;

type II = die "witte", bevatten de 8580;

je kan beide gebruiken, maar wel opletten met voltages.

(maar wederom, staat allemaal op de site)

**Maak tekeningen/schetsen van hoe je project er moet uitzien. (zowel elektrisch als mechanisch)

**Lees eerst de Ucapps site grondig! alle info die je nodig hebt, staat daar (lees ook de schemas & files) & wat dan niet duidelijk is vraag je maar op 't forum of in de chat.

Goed nieuws voor degene zonder programmers: bij voti.nl kun je pic bestellen voor 11 euro nog wat en voor 5 euro extra zet hij er de gewenste .hex in.

Met 'frontplattendesigner' kan je een bestand genereren dat Schaeffer gebruikt om sparingen in ALU plaat te maken met een CNC machine.

Ik heb ook alle manieren bekeken hoe je het beste een frontplaat kunt maken, en zelf ga ik het doen met van die kras letter. Dat zijn vellen met alle letters erop, die je als je er met een pen overheen gaat op het metaal kunt drukken. Die kun je overal krijgen (voornamelijk boekhandels), en de prijs valt erg mee, en de duurzaamheid is ook erg goed.

__________________________________________

misschien kunnen we hier dus een soort van nederlndse handleiding-topic van maken.

dus..... als je goede tips, boodschappenlijstjes mbt de benodigde electronica etc hebt.... POST IT HERE!!!

groetjes :)

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Misschien is het je opgevallen maar de laatste post voor jouw topic is van 10 mei...misschien is het hier niet zo druk meer?

Ik heb er btw geen tijd voor en geen zin in op dit moment. Als je het zelf wilt doen: veel succes. Er zullen vast een boel mensen hier gebaat zijn met zoiets, dus goed initiatief.

Gr,  Alex.

Link to comment
Share on other sites

fijn dat er iemand reageert....pff

Krachtwerk dit is geen synthforum.nl

Ook van mijn kant goed initiatief. Doch heb ik hier mijn twijvels over want a ga je step a, step b , of step c maken. Hoe wordt de layout 100% exact hetzelfde? Die van mij dus al niet want ik vind het orgineel niet zo.

Etcetc het leuke van midibox.org is dat je lekker zelf kunt hobbyen. heb je hulp nodig dan is er altijd iemand die klaar voor je staat.

In iedergeval success met jouw bouwproject.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Krachtwerk dit is geen synthforum.nl

Ook van mijn kant goed initiatief. Doch heb ik hier mijn twijvels over want a ga je step a, step b , of step c maken. Hoe wordt de layout 100% exact hetzelfde? Die van mij dus al niet want ik vind het orgineel niet zo.

Etcetc het leuke van midibox.org is dat je lekker zelf kunt hobbyen. heb je hulp nodig dan is er altijd iemand die klaar voor je staat.

In iedergeval success met jouw bouwproject.

hij heeft dit stuk anders wel in 1 keer door Twin:

1. Je brand via de JDM de bootstrap op de PIC.  

2. Je flasht MIOS in de de PIC met MIDI-OX  

3. De (SID) applicatie kun je op ieder moment in MIOS laden via SysEx, zolang MIOS maar geboot is. Dus ook na 5 minuten of een half uur. Ook voor updates van de allpicatie geldt dat.  

;D ;D ;D ;)

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
 Share

×
×
  • Create New...