Jump to content

oi


TraiZor
 Share

Recommended Posts

  • 4 weeks later...

nope. project ligt al 4 weken stil ofzo want ik heb 'm nou helemaal af op een kartonnen plaat maar nou wil ik een kast gaan bouwen maar ik weet nog niet of ik de sequencer erbij wil hebben want met sequencer is ie veel groter en ik hou toch ook wel van een compact doosje waar je ook live mee kan optreden.. keuzes..

dus ik weet niet wanneer ie helemaal af is, maar functioneel werkt ie perfect!

Link to comment
Share on other sites

  • 10 months later...
nope. project ligt al 4 weken stil ofzo want ik heb 'm nou helemaal af op een kartonnen plaat maar nou wil ik een kast gaan bouwen maar ik weet nog niet of ik de sequencer erbij wil hebben want met sequencer is ie veel groter en ik hou toch ook wel van een compact doosje waar je ook live mee kan optreden.. keuzes..

dus ik weet niet wanneer ie helemaal af is, maar functioneel werkt ie perfect!

Gewoon alles in een 19" behuizing, ideaal voor live-sets. Ik bouw zelf alles ook in een 2U 19" rack.

Link to comment
Share on other sites

hey nomical,

ik denk ook erover na een 2U 19" rack te kiezen. kunt je misschien foto's von je rack plaatsen?

(sorry, ik ben geen nederlander en daroom kan ik ook niet zo goed nederlands schrijven)

Link to comment
Share on other sites

hey nomical,

ik denk ook erover na een 2U 19" rack te kiezen. kunt je misschien foto's von je rack plaatsen?

(sorry, ik ben geen nederlander en daroom kan ik ook niet zo goed nederlands schrijven)

Kom je uit Belgie of Duitsland dan? Heb je dan een vertaal programma gebruikt of zo? ;D

Maar uhm, een foto van mijn rack. Wil ik best doen, maar dat wordt dan een foto van een onbewerkte, lege behuizing. Ik ben nog lang niet bezig met de behuizing, ik moet bijna alle pcb's nog solderen eigenlijk. Het is gewoon een standaard 2U 19" rack met zwarte kleur.

En misschien een stomme vraag, mar waarom wil je hem zien? Vanwege de frontpanel? Ik heb al wel een globale indeling gemaakt voor een frontpanel met Scheaffer Frontpanel designer, waar ik uiteindelijk ook mn frontpanel (en misschien ook wel de backpanel) laat maken.

Link to comment
Share on other sites

Kom je uit Belgie of Duitsland dan? Heb je dan een vertaal programma gebruikt of zo?  

Ik woon in Duitsland en heb Nederlands op school gehad. Maar dat is nu al een paar jaar geleden :-).

(OK, I'm really shocked how bad my Dutch has become during the last years. I apologize for the neglect your language has experienced. What I wanted to say is: I'm from Germany and learned Dutch in School. Considering the ugly heap of wordchaos I produced while trying to expound that, I find myself questioning whether I can really talk about 'learning'. Please forgive me for speaking english in the Netherlands section now, but I guess you'll understand me better that way.)

En misschien een stomme vraag, mar waarom wil je hem zien? Vanwege de frontpanel?

Yes!

Ik heb al wel een globale indeling gemaakt voor een frontpanel met Scheaffer Frontpanel designer, waar ik uiteindelijk ook mn frontpanel (en misschien ook wel de backpanel) laat maken.

That's exactly what I wanted to do. Would it be too much to ask if I'd like you to send the .fpd file to me? (just for the record: I am currently considering to build a 2U Rack-Mountable Midibox+ as a straightforward Controller for Virtual Effects / Plugins. Due to that every source of inspiration is welcome.)

Best regards,

momo    

Link to comment
Share on other sites

  • 4 weeks later...

Hee hallo allemaal, ben nieuw hier (eerste post!!) Kwam hier terecht na een zoek opdractje voor DIY synths....

Nou ben ik echt helemaal verkocht aan het MIOS idee en de SID-synth, en ben bezig met het verzamelen van SIDs,de PIC's zijn bestelt...

Ik heb wat vragen, waar haal je hier in Nederland goedkoop encoders? Of, mischien een stommere vraag, hoe noem je encoders in het duits, want ik kan ze niet vinden op de www.Reichelt.nl website  ???

Heb verder ook niet veel ervaring met electronica, kan ik gewoon de onderdelen lijst die op de website staat aanhouden voor het bestellen van alle onderdelen of komt er nog meer bij ? (Ik ga voor de volledige synth met controllers enz.)

Nou alvast bedankt voor de moeite, mischien is deze vraag ook al beantwoord ergens anders in het forum, heb al heel wat posts gelezen en zie eigenlijk door de bomen het bos niet meer!  :-/

Groeten,

Ilja

Link to comment
Share on other sites

Guest den_Juin

Ik geloof dat ze die bij reichelt niet hebben.

Ik weet wel dat ze bij pollin.de spotgoedkoop zijn, maar ik denk niet dat wij daar kunnen bestellen, ik geloof dat je ingeschreven moet zijn bij de duitse KvK. (weet t niet zeker, heb me er nog niet echt in verdiept)

Link to comment
Share on other sites

Ik heb wat vragen, waar haal je hier in Nederland goedkoop encoders? Of, mischien een stommere vraag, hoe noem je encoders in het duits, want ik kan ze niet vinden op de www.Reichelt.nl website???

Voor zover ik weet kun je in Nederland geen encoders vinden die bruikbaar zijn EN betaalbaar ;D

Er worden regelmatig inkoopacties gehouden op dit forum (Zie bv hier, hier en hier) , maar ook bij bv Laupro. Hou gewoon dit soort sites/acties in de gaten. Je hebt net pech, omdat de genoemde inkoopacties via het forum net afgelopen zijn. Maar als je geluk hebt, dan kan je misschien via Nat nog aan encoders komen. Door een productielijn fout komt er een gedeelte van de bestelling later en dat is pas in november. Dus als er mensen hun bestelling afzeggen, dan heb jij misschien nog een kans op encoders. Dit zijn dezelfde encoders als die TK in zijn SID design heeft gebruikt. PM Nat even zou ik zeggen...

Heb verder ook niet veel ervaring met electronica, kan ik gewoon de onderdelen lijst die op de website staat aanhouden voor het bestellen van alle onderdelen of komt er nog meer bij ? (Ik ga voor de volledige synth met controllers enz.)

Ik zou even op het forum controlleren of er aanpassingen of uitbreidingen zijn gedaan die evt. van belang zouden kunnen zijn. Voor de rest zou ik het niet weten, aangezien ik geen SID aan het bouwen ben.. Maar normaal gesproken kan je er wel van uitgaan dat alles wat op de hoofdsite staat het meest up-to-date is.

Nou alvast bedankt voor de moeite, mischien is deze vraag ook al beantwoord ergens anders in het forum, heb al heel wat posts gelezen en zie eigenlijk door de bomen het bos niet meer!  :-/

Er is bovenaan een search functie die erg goed werkt. Als je iets zoekt en geen zin hebt om alles door te lezen, dan is dat je redding ;D

Ik geloof dat ze die bij reichelt niet hebben.

Ik weet wel dat ze bij pollin.de spotgoedkoop zijn, maar ik denk niet dat wij daar kunnen bestellen, ik geloof dat je ingeschreven moet zijn bij de duitse KvK. (weet t niet zeker, heb me er nog niet echt in verdiept)

Je kan altijd aan een Duitse forum member vragen of hij ze in kan/wil kopen voor je!

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
 Share

×
×
  • Create New...