Jump to content

Midibox'ere i Norge?


mjproc
 Share

Recommended Posts

Hei

  Lurer pÃ¥ om det er mange midibox-ere fra Norge som har bygget / bygger midibox'r.

Savner å veksle erfaringer rundt byggeprosess, deletilgang etc

Jeg har til nå bygget (prototype MBseq V2) og er i prosess med oppgradering til V3

HÃ¥per jeg ikke er alene fra Norge her....

Mvh

Ole Peder

Link to comment
Share on other sites

  • 2 months later...

Wow ;-) Da er vi offesiellt 2 ;-)

Jeg kjører fremdeles mbseq v3 i en "prototype" trekabinett

Funderer på å gå i gang med å få en skikelig kasse/koffert på'n... men mangler tid/motivasjon

Bruker heller tiden til å lære meg bruken,,, den er noe avansert, og litt for omfattende ;-)

Fikk du tak i chippen i norge (kunne tenkt meg å bygge sid og fm'n)

Ole P

Link to comment
Share on other sites

  • 5 months later...
  • 1 month later...
  • 2 years later...
  • 2 weeks later...

Trondheim her! Men så har jeg ikke laget noe enda da. Lurer på hva slags deler jeg faktisk trenger. Planen er å bygge LCD som viser kanalnavn til en enkel BCF2000.

Trenger 2stk 2x40 LCD og en core module, men hva mer? Kabler? Jeg aner ikke :)

Fredrik

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...
  • 5 months later...
  • 3 months later...

Hei,

Jeg holder i dette øyeblikket på å lodde sammen 2 stk. GM5x5x5, de er så og si ferdige, mangler noen deler som kommer litt etter hvert fra SmashTV's avishowtech.com. I tillegg mangler jeg optocouplere og et par kondensatorer, eller er de ferdige. Tenkte jeg skulle montere begge korta for et 10 kanals MIDI I/O system i en rack kasse. Får en ødelagt PA forsterker hos en kammerat som skal brukes til kasse. Grunnen til å ha så vanvittig mange I/O er at jeg skal bygge meg en stor LC til Cubase systemet mitt, men dette krever så mye planlegging at jeg foreløbig har lagt det litt på vent, men det kommer. I mellomtiden skal jeg kose meg med den gamle drømmen - MBSID:

Har jeg kjøpt meg 5 SIDer - 3 8580 og 2 6581. Har også bestilt et baseboard og part kit til mb6582, lurer fremdeles på hva jeg skal montere dette i, men så langt så har jeg enda ikke fått delene fra avishowtech, da han venter på backorder. Ser veldig frem til å begynne på denne.

Jeg bor på Vigrestad, et lite tettsted ca 45 minutter i bil sør for Stavanger. Dersom noen av dere er i nærheten så gi beskjed, så kan vi utveksle erfaringer underveis...

mvh,

Ingebret

Link to comment
Share on other sites

  • 6 months later...
  • 8 months later...

Ihvertfall en midiboxer i Tromsø. Holder på med SeqV4 lite (med planer om en Aout NG om det lar seg gjøre i fremtiden). Mangler en del deler fordi det skjedde en feil i bestillinga fra ELFA - fikk bare en av hver del jeg bestillte (?!?) - så nå har jeg bestillt resten fra Reichelt (og de tar hverken Visa eller PayPal - man må betale faktura før de sender). Hadde heldigvis en del komponenter liggende, så jeg er godt i gang.

Dessuten har jeg en Mutable Shuruti-1 + polivox-filter i bestilling (og satser på at et ms-20 filter blir designa i løpet av sommeren - mye tyder på det...)

oppsett:

MacBook Pro (2010)

Focusrite Scarlet 18i6

Akai APC-40

NI Maschine

Ableton Live

Korg MS-20

Yamaha DX-7s

Novation Supernova II

Doepfer Dark Energy

DS Desktop Evolver

Og snart en MidiBox Seq v4 Lite

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
 Share

×
×
  • Create New...