mjproc Posted March 18, 2007 Report Share Posted March 18, 2007 Hei Lurer på om det er mange midibox-ere fra Norge som har bygget / bygger midibox'r.Savner å veksle erfaringer rundt byggeprosess, deletilgang etcJeg har til nå bygget (prototype MBseq V2) og er i prosess med oppgradering til V3Håper jeg ikke er alene fra Norge her....MvhOle Peder Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Mikkel Posted June 1, 2007 Report Share Posted June 1, 2007 Jeg har bygget meg en Midibox SID. Bilder kommer etter hvert.Har du kommet noe videre? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
mjproc Posted June 5, 2007 Author Report Share Posted June 5, 2007 Wow ;-) Da er vi offesiellt 2 ;-)Jeg kjører fremdeles mbseq v3 i en "prototype" trekabinettFunderer på å gå i gang med å få en skikelig kasse/koffert på'n... men mangler tid/motivasjonBruker heller tiden til å lære meg bruken,,, den er noe avansert, og litt for omfattende ;-)Fikk du tak i chippen i norge (kunne tenkt meg å bygge sid og fm'n)Ole P Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
LaRssA Posted November 15, 2007 Report Share Posted November 15, 2007 Hei!Har ikke sjekket ut de nordiske forumene enda ;)Jeg venter på resten av delene til å bygge 2stk MB-6582... Gleder meg til å komme i gang!Dette blir mine første MIDIBox byggeprosjekt.Lars Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
ilmenator Posted January 10, 2008 Report Share Posted January 10, 2008 sorry, I don't manage the norske language yet - but I'll be moving there (Trondheim) next week... where are you all located?Best regards, ilmenator Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
ulv Posted January 27, 2010 Report Share Posted January 27, 2010 fersk midibox'er. skal begynne på mitt første prosjekt en gang snart. fantastisk flott å kunne utveksle erfaringer med andre i nærheten... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
ilmenator Posted January 28, 2010 Report Share Posted January 28, 2010 fersk midibox'er. skal begynne på mitt første prosjekt en gang snart. fantastisk flott å kunne utveksle erfaringer med andre i nærheten... Hehe, hvor er du fra? Hilsen fra Trondheim, ilmenator Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
ulv Posted January 30, 2010 Report Share Posted January 30, 2010 Hehe, hvor er du fra? Hilsen fra Trondheim, ilmenator Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
ulv Posted January 30, 2010 Report Share Posted January 30, 2010 hm. er fra kristiansand, men bor i oslo... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Fhl Posted February 9, 2010 Report Share Posted February 9, 2010 Trondheim her! Men så har jeg ikke laget noe enda da. Lurer på hva slags deler jeg faktisk trenger. Planen er å bygge LCD som viser kanalnavn til en enkel BCF2000. Trenger 2stk 2x40 LCD og en core module, men hva mer? Kabler? Jeg aner ikke :) Fredrik Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Eddie Curent Posted March 24, 2010 Report Share Posted March 24, 2010 Jag tänkte bygga sequncern när det kommer ut kort till den. Eller om det finns masker att ladda ner beställer jag egna kort. Jag bor i Oslo Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sinfourmusic Posted September 16, 2010 Report Share Posted September 16, 2010 Hello Jeg har siklet litt for lenge til å bygge en synth, enda jeg egentlig ikke har peil på elektronikk. Men skal heller ikke stresse med dette, men har klar 6 av 8 6581 chips til å bygge en MB6582. Må nok ha masse hjelp til å få dette skrudd sammen, software skal jeg nok greie fint :) Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
ilmenator Posted September 17, 2010 Report Share Posted September 17, 2010 Men skal heller ikke stresse med dette, men har klar 6 av 8 6581 chips til å bygge en MB6582. Men du trenger jo ikke å bruke alle "slots" i MB6582! Så det betyr at du kan starte å bygge nå... :thumbsup: Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
technobreath Posted January 1, 2011 Report Share Posted January 1, 2011 Hei, Jeg holder i dette øyeblikket på å lodde sammen 2 stk. GM5x5x5, de er så og si ferdige, mangler noen deler som kommer litt etter hvert fra SmashTV's avishowtech.com. I tillegg mangler jeg optocouplere og et par kondensatorer, eller er de ferdige. Tenkte jeg skulle montere begge korta for et 10 kanals MIDI I/O system i en rack kasse. Får en ødelagt PA forsterker hos en kammerat som skal brukes til kasse. Grunnen til å ha så vanvittig mange I/O er at jeg skal bygge meg en stor LC til Cubase systemet mitt, men dette krever så mye planlegging at jeg foreløbig har lagt det litt på vent, men det kommer. I mellomtiden skal jeg kose meg med den gamle drømmen - MBSID: Har jeg kjøpt meg 5 SIDer - 3 8580 og 2 6581. Har også bestilt et baseboard og part kit til mb6582, lurer fremdeles på hva jeg skal montere dette i, men så langt så har jeg enda ikke fått delene fra avishowtech, da han venter på backorder. Ser veldig frem til å begynne på denne. Jeg bor på Vigrestad, et lite tettsted ca 45 minutter i bil sør for Stavanger. Dersom noen av dere er i nærheten så gi beskjed, så kan vi utveksle erfaringer underveis... mvh, Ingebret Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Robin K Posted July 23, 2011 Report Share Posted July 23, 2011 (edited) Prøver nå å få reservert en sammichFM. Håper det lar seg gjøre, litt knotete å finne frem på sidene her syntes jeg. Noen som har blitt ferdig med sin sammichFM? Edited July 23, 2011 by Robin K Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
docljunior Posted April 22, 2012 Report Share Posted April 22, 2012 Ihvertfall en midiboxer i Tromsø. Holder på med SeqV4 lite (med planer om en Aout NG om det lar seg gjøre i fremtiden). Mangler en del deler fordi det skjedde en feil i bestillinga fra ELFA - fikk bare en av hver del jeg bestillte (?!?) - så nå har jeg bestillt resten fra Reichelt (og de tar hverken Visa eller PayPal - man må betale faktura før de sender). Hadde heldigvis en del komponenter liggende, så jeg er godt i gang. Dessuten har jeg en Mutable Shuruti-1 + polivox-filter i bestilling (og satser på at et ms-20 filter blir designa i løpet av sommeren - mye tyder på det...) oppsett: MacBook Pro (2010) Focusrite Scarlet 18i6 Akai APC-40 NI Maschine Ableton Live Korg MS-20 Yamaha DX-7s Novation Supernova II Doepfer Dark Energy DS Desktop Evolver Og snart en MidiBox Seq v4 Lite Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts