Jump to content

Encoder


Nomical
 Share

Recommended Posts

Ik heb ook mn encoders via Nat verkregen, maar:

Een quote van Nat:

Several people are interested in case someone cancels.

It would be definately possible to order from the same source, however, I won't have the time until the summer to take care of that.  If someone would be willing to make the transaction, message me in private and we'll try to manage something.  Nat's Encoder Topic

Link to comment
Share on other sites

Guest arjanver

ik vind het best..ik probeer alles zo dicht mogelijk bij huis te verkrijgen.

Ik heb bijna alles bij rs besteld omdat ik dan gewoon alle sin een keer krijg en wel de volgende dag.....geen gewacht.

Ik heb namelijk een hekel aan wachten.

Als ej overal het goedkopste moet gaan zoeken...jeetje...ik zou daar gillend gek van worden.

Ik ga ook dus echt niet m'n blauwe crystalfontz lcd niet in de us kopen......duitsland...makkelijke mensen om mee te handelen.....geen gezeik...klaar.

Wou ik effe kwijt.

Ik heb alles al....nog een paar dagen solderen en hij is af.

Dan nog m'n front panel laten maken en klaar.

Duurt toch nog wel een paar maanden hoor.

Link to comment
Share on other sites

ik vind het best..ik probeer alles zo dicht mogelijk bij huis te verkrijgen.

Ik heb bijna alles bij rs besteld omdat ik dan gewoon alle sin een keer krijg en wel de volgende dag.....geen gewacht.

Ik heb namelijk een hekel aan wachten.

Als ej overal het goedkopste moet gaan zoeken...jeetje...ik zou daar gillend gek van worden.

Ik ga ook dus echt niet m'n blauwe crystalfontz lcd niet in de us kopen......duitsland...makkelijke mensen om mee te handelen.....geen gezeik...klaar.

Wou ik effe kwijt.

Ik heb alles al....nog een paar dagen solderen en hij is af.

Dan nog m'n front panel laten maken en klaar.

Duurt toch nog wel een paar maanden hoor.

Ja en daarom wil ik ze via jouw bestellen maar als je mij geen mogelijk heid geeft om in contact met je te komen via email of als je geen gebruikt maakt van de pm hier dan schiet t voor mij ook niet echt op ;).

Plz geef je adres of reageer via pm. Ik ben bijna klaar met mijn bestel lijsten namelijk.

Link to comment
Share on other sites

Ik heb interesse, heb je misschien een plaatjee/of linkje?

Ik kan het niet vinden, linkje please?

Hmm ik had nog niet naar die drukknoppen gekeken. Hoeveel moeten we er in totaal hebben eigenlijk?

Ik denk dat deze wel ok zijn

conrad 707724-02

conrad 707732-02

conrad 707740-02

prijs 0,78 euro p/st

conrad 707600-02 in verschillende kleuren en klikt 0,44euro

conrad 701083-02 heel mooi maar ook duur 2,22 p/st

Link to comment
Share on other sites

conrad 707724-02

conrad 707732-02

conrad 707740-02  

prijs 0,78 euro p/st

conrad 707600-02 in verschillende kleuren en klikt 0,44euro

Vrij duur voor dit soort type schakelaar, niet ? (ik heb trouwens nog een hoop tactswitches die ik binnenkort te koop zet (0.1eur/st), samen met nog wat ander spul, -stay tuned- heh.

conrad 701083-02 heel mooi maar ook duur 2,22 p/st

Dit lijkt op een voetschakelaar zoals op gitaar Fx doosjes, ook interessant.

Maar ikzelf wil deze:

CONRAD:

Switch: 705268

kapje: 705292

Samen ongeveer 1euro

kun je ook een LED in stoppen als je wil (gebruik dan wel transparant kapje  :)

Link to comment
Share on other sites

volgens jouw definities is dit dan toch een drukknop, niet ? :)

? nee want conrad zegt schakelaar. Dus dit is verwarrend voor mij. In de specificatie staat switch en niet button.

Ik twijvel nu erg. Heb je deze dingen al toevallig want dan ga ik gewoon van jouw woord uit natuurlijk.

Link to comment
Share on other sites

Conrad zegt "drukknop" hoor, ("tastengrundkörper" in dit geval), staat ook in de rubriek "taster"

"Schakelaars" vind je dan onder "schalter"

ik heb er enkele & het zijn "taster" push=1 release=0

voor mij zijn het allemaal switches, je hebt natuurlijk momentary switches (taster) & de gewone switches (schalter) :)

mvg

Link to comment
Share on other sites

Maar ikzelf wil deze:

CONRAD:

Switch: 705268

kapje: 705292

Samen ongeveer 1euro

kun je ook een LED in stoppen als je wil (gebruik dan wel transparant kapje  :)

Wel erg gaaf als je deze voor de FX matrix gebruikt (heb je alleen wel asociaal veel knopjes nodig, geen  praktich idee dus).

Ik wil eigelijk vierkantje/rechthoekige knopjes gaan gebruiken, ik ga wel eens even kijken of conrad daar ook iets voor heeft.

/edit

Zo'n kapje is denk ik wel mooi: 707902 - 8B

Link to comment
Share on other sites

Ikzelf heb het niet zo voor rechthoekige knoppen om de eenvoudige reden dat rechthoekige gaten moeilijk zelf te maken zijn als je geen speciale machines hebt hiervoor. Een rond gaatje daarentegen is zo geboord :)

Ik weet wel dat je rechthoekige gaten kunt laten maken maar het is én kostelijk én beperkt je flexibiliteit.

Daarom ben ik ook afgestapt van de methode om onderdelen aan de frontplaat te bevestigen. Voor mij is het beter een zelfgemaakte losse frontplaat te gebruiken met ronde gaatjes die ik gewoon vervang als ik de layout wil veranderen.

Op de link in mijn signature kan je zien dat ik het zootje op frames heb gemonteerd, elke module kan ik alshetware steeds van plaats verwisselen. En de displays dan, zul je vragen... :) Eenvoudig: ik ga een transparante frontplaat gebruiken ;)

mvrgr

Link to comment
Share on other sites

Ikzelf heb het niet zo voor rechthoekige knoppen om de eenvoudige reden dat rechthoekige gaten moeilijk zelf te maken zijn als je geen speciale machines hebt hiervoor. Een rond gaatje daarentegen is zo geboord :)

Ik weet wel dat je rechthoekige gaten kunt laten maken maar het is én kostelijk én beperkt je flexibiliteit.

Daarom ben ik ook afgestapt van de methode om onderdelen aan de frontplaat te bevestigen. Voor mij is het beter een zelfgemaakte losse frontplaat te gebruiken met ronde gaatjes die ik gewoon vervang als ik de layout wil veranderen.

Op de link in mijn signature kan je zien dat ik het zootje op frames heb gemonteerd, elke module kan ik alshetware steeds van plaats verwisselen. En de displays dan, zul je vragen... :) Eenvoudig: ik ga een transparante frontplaat gebruiken ;)

mvrgr

Die tactile switches die jij verkoopt, past daar het kapje van conrad op dat ik net heb gepost? Zo ja dan heb ik interesse!

Hoe kom jij btw aan die grote eiland-prints? Zulke heb ik ook nodig!

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
 Share

×
×
  • Create New...