Jump to content

Nieuw lid


void107
 Share

Recommended Posts

Hallo luitjes,

Hier een nieuw lid uit amsterdam.

Ik moet eerlijk zeggen dat ik voorheen alleen van de sidstation had gehoord, en vanwege mijn interesse in de C64 geluiden verder ben gaan zoeken. Ik ben echt totaal mindblown van al die mooie midi apparaten die jullie gemaakt hebben, en ik wil er ook alles voor doen om dit te leren.

Ik ben geintereseerd in midi sequencers, sid, en midi controlers.

En hoop te beginnen met een simpele midibox sid.

Ik ga nu eerst opzoek naar een c64 met de juiste chip, en start pcb set. Kun je die ook in Nederland kopen of alleen bij mikes?

Hebben jullie nog wat starter tips?

de groenten void107

Link to comment
Share on other sites

Welkom,

Op dit moment zijn er 2 mensen die die PCBs maken & verkopen (met goedkeuring van TK), Mike in Duitsland & SmashTV in USA, de laatste heeft ook "kits" (dus incl. de nodige componenten)

Je kan natuurlijk ook de PCBs zelf maken of laten maken mbv de Eagle files.

Af en toe kan je ook wel wat van een andere midiboxer kopen als ie toevallig wat op overschot heeft.

Verdere tips:

**Lees eerst de Ucapps site grondig! alle info die je nodig hebt, staat daar (lees ook de schemas & files) & wat dan niet duidelijk is vraag je maar op 't forum of in de chat.

**Maak tekeningen/schetsen van hoe je project er moet uitzien. (zowel elektrisch als mechanisch)

**De "juiste" C64?

type I = de "brooddoos", hebben de 6581;

type II = die "witte", bevatten de 8580;

je kan beide gebruiken, maar wel opletten met voltages.

(maar wederom, staat allemaal op de site)

Veel geluk!

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...
Welkom,

**Lees eerst de Ucapps site grondig! alle info die je nodig hebt, staat daar (lees ook de schemas & files) & wat dan niet duidelijk is vraag je maar op 't forum of in de chat.

Is er ook een chat? cool, maar waar kan ik die vinden?

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
 Share

×
×
  • Create New...