Jump to content

Ik krijg mijn applicatie niet in PIC


ReneW
 Share

Recommended Posts

Hallo daar, fijn dat er ook een nederlands forum bestaat!

Ik heb in andere subforums reeds gepost, maar daar komt vooralsnog geen antwoord..

Daarom ook maar even hier proberen.

Goed, mijn 'probleem'.

Ik heb een PIC18F met bootloader gekocht. Na een hoop gedoe met software installeren en vreemd gedrag hiervan heb ik uiteindelijk het MIOS in de PIC gekregen.

Tenminste, dat neem ik aan, aangezien de 2sec blink verdwenen is.

Volgende stap is het inladen van een applicatie.

Omdat ik nog helemaal niets van het schrijven van een app. begrijp, heb ik een bestaande app. genomen; de MIDIO128.

Hiervan heb ik een sysex-file gecreeerd mbv Perl en met de tool van Serge (de sysexbox) een upload poging gedaan. De upload procedure verliep naar mijn gevoel voorspoedig (ik zag de blokken data voorbij komen in de MIDI monitor), maar als ik vervolgens MIDI boodschappen (Note On/Off) naar de box stuur gebeurt er niets..

Hmmm..

Ik begon vervolgens te twijfelen of de app eigenlijk daadwerkelijk ingeladen zou zijn. Enige verificatie heb ik niet gezien..

Voor de zekerheid hetzelfde gedaan, ditmaal met MIDI OX. Ook hierna geen resultaat, niks, nada..

Ik vraag me nu af wat er aan de hand is. Ik heb de hele core-print bestudeerd op soldeerfoutjes of iets in die aard, heb m'n scope aan de digout uitgangen gehangen, maar nee hoor niks, geen clockpulsen, geen datastreampjes...

Mijn vraag is nu..hoe kan ik nu het beste verder zoeken naar de fout? Ik heb geen idee wat ik nog kan meten of kan nakijken..

Heeft iemand een idee wat hier aan de hand kan zijn? Of hoe ik er achter kan komen wat er aan de hand is?

Link to comment
Share on other sites

Okey..da's duidelijk..

Ik had meer verwacht van dit systeem, valt blijkbaar tegen..

Wat me sowieso opvalt is dat ik geen mogelijkheden heb gevonden om te kunnen controlleren (via software in de PC) of alles correct ingeladen is.

Bij het uploaden van de applicatie zie ik geen verify voorbij komen. De enige melding die ik zie is dat de sysex gedumpt is. Maar of het ook in de PIC terecht is gekomen..

De enige manier om dat te checken is een read uit te voeren met een PIC programmer en MPLAB en dan twee bestaande sources met elkaar vergelijken.

Een correcte source-hex file online om dat te doen is er natuurlijk niet, omdat iedereen z'n eigen applicaties heeft..dus dat idee werkt niet..

Ik vind het beroerd dat je een display nodig hebt om te kunnen debuggen, maar goed, ik zal eea eens proberen.

Link to comment
Share on other sites

Ik vind het beroerd dat je een display nodig hebt om te kunnen debuggen, maar goed, ik zal eea eens proberen.

Het is niet nodig een om een lcd te hebben zeggen we maar het helpt wel. m.a.w we kunnen sneller helpen op deze manier.

Anders moet je al je output posten van je mois studio die je krijgt en posten op het engels forum heb je meer kans dat men je kan helpen.

Toch adviseer ik een lcd. 5 Euro en je hebt er een. Is toch niet al te duur dacht ik.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
 Share

×
×
  • Create New...