Jump to content

Wie kan me helpen aan twee onderdelen voor m'm MB-6582?


renepela
 Share

Recommended Posts

Sinds vorige week ben ik in het bezit van de Wilba MB-6582 base PCB en het Control Surface PCB. Veel onderdelen had ik nog liggen, omdat ik m'n Midibox

SID versie 1 nooit helemaal had afgebouwd, dus ik kon meteen beginnen aan versie 2.

Ik heb inmiddels bijna alle onderdelen in huis of in bestelling staan, maar 2 soorten onderelen zijn praktisch niet tegen normale prijzen in te vinden.

Het gaat om de volgende twee onderdelen:

De tacttile switches voor het control panel. Heb ik er 48 van nodig. Ik begrijp uit de handleiding dat ze 13mm hoog moeten zijn en dat het druk pookje spits moet toelopen van 3.5mm naar ongeveer 3.0mm. Ik heb gekeken op voti.nl en hij verkoopt soortgelijke switches. Die zijn echter of te kort, of te lang. 13mm heeft hij niet.

Bij Farnell kan ik ze ook niet vinden. Rapid electronics heeft ze, maar dan zit ik met hele hoge verzendkosten en bovendien zijn die 48 tact switches dusdanig goedkoop dat ik niet aan de minimum order drempel kom.

Het tweede onderdeeel wat ik zoek is de Dual gang pot 500K log. Zijn er 4 van nodig. Het zijn de pots die uitsteken aan de achterkant.

Tot slot hoop ik dat iemand in staat is de bootloader voor mij op de PICS te zetten. Ik heb daar de programmer niet voor. Althans niet voor dit type PIC.

Heeft iemand de betreffende onderdelen toevallig nog liggen of weet iemand hoe ik er tegen normale bedragen aan kan komen? UIteraard vergoed ik alle kosten.

Alvast bedankt.

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 53
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Rapid electronics heeft ze, maar dan zit ik met hele hoge verzendkosten en bovendien zijn die 48 tact switches dusdanig goedkoop dat ik niet aan de minimum order drempel kom.

Hoi, ook ik heb dit probleem met de tact switches, ik heb het dubbele aantal nodig dan wat jij moet hebben. Als we samen bestellen zijn we er dan nog niet voor rapid electronics?

Het tweede onderdeeel wat ik zoek is de Dual gang pot 500K log. Zijn er 4 van nodig. Het zijn de pots die uitsteken aan de achterkant.

Deze begrijp ik niet helemaal de 4 pots die uitsteken zijn toch gewoon 6.5 stereo jacks de pot 500k kan ik nergens terug vinden, kan zijn dat ik iets heb gemist.

Tot slot hoop ik dat iemand in staat is de bootloader voor mij op de PICS te zetten. Ik heb daar de programmer niet voor. Althans niet voor dit type PIC.

In het Conrad boek van 2009 staat een geschikte pic programmer, ik zelf heb de pics laten programeren bij smash, dus ik kan je hier niet mee helpen, wel kun je eventueel zelf de pic burner op ucapps zelf maken.

Groetjes

Link to comment
Share on other sites

Blij dat jij ook die tact switches nog nodig hebt. Kunnen we in ieder geval de verzendkosten delen.

Bij aantallen boven de 100 kosten die tact switches bij Rapid 0,08 pond per stuk. Dus dat valt wel mee.

Ik heb er 48 nodig, jij 96, dus boven de 100 zitten we wel.

Verzendkosten zijn echter achterlijk hoog. 19,40 pond. Als we die kosten delen 9,70 pond.

Een pond is overigens ongeveer 1.27 euro.

Zou voor mij dus: 48x0,08 + 9,70 = 13,54 pond = 17,20 euro

Voor jou wordt het 96x0,08 + 9,70 = 17,38 pond = 22,07 euro

Verzendkosten zijn dus nog steeds hoger dan de tact switches zelf.

Op de website van Rapid kun je e.e.a. overigens nalezen. Het onderdeel waar het om gaat heeft ordernummer: 78-0626

Er zitten inderdaad 4 stereo jacks achterin, maar die bedoel ik niet. Er zitten ook vier potmeters achterin. Kijk maar opde MB-6562 site. Zie je ze op de foto's ook uitsteken.

Lees dit even: http://www.midibox.org/dokuwiki/wilba_mb_6582_base_pcb_construction_guide?s=dual+gang en zoek in dat document naar "Dual gang"

Als ik het goed begrijp zitten er vier potmeters achterin waarmee je kunt regelen dat een deel van de output weer terug de sid in gaat. Op die manier kun je hele gave overstuurde effecten maken en een zelf oscilerend filter.

Probleem is dat ik die pots nergans kan vinden. Lastig dat ze dual gang moeten zijn. Betekent volgens mij niks anders dan dat ze inplaats van 3 pinnetjes 2x3 pinnetjes hebben. Dus eigenlijk twee gescheiden pots maar met 1 draai wieltje. Natuurlijk nodig vanwege het feit dat elke pot twee sids aan moet sturen omdat het stereo is.

Foto van die dual gang pots vind je hier: http://www.jaycar.com.au/products_uploaded/productLarge_4913.jpg

Link to comment
Share on other sites

Er zitten inderdaad 4 stereo jacks achterin, maar die bedoel ik niet. Er zitten ook vier potmeters achterin. Kijk maar opde MB-6562 site. Zie je ze op de foto's ook uitsteken.

Ik heb de foto's van wiba bekeken en ik zie ze inderdaad, ik ben ze nog niet tegen gekomen omdat ze niet op de pcb staan, dus die moet ik inderdaad ook nog hebben.

Verzendkosten zijn echter achterlijk hoog. 19,40 pond. Als we die kosten delen 9,70 pond.

Een pond is overigens ongeveer 1.27 euro.

Zou voor mij dus: 48x0,08 + 9,70 = 13,54 pond = 17,20 euro

Voor jou wordt het 96x0,08 + 9,70 = 17,38 pond = 22,07 euro

Verzendkosten zijn dus nog steeds hoger dan de tact switches zelf.

De verzendkosten zijn zeker belachelijk duur, maar goed ik heb het er wel voor over, ik wil de kosten wel delen met je doe maar mail sturen hoe je dit wil gaan regelen, organicdreams25@hotmail.com

Ook moet ik die pt-10 behuizing nog hebben, is die ergens te krijgen in nederland?

Groetjes

Groetjes

Link to comment
Share on other sites

Ik wacht voorlopig nog even met het bestellen van de tact switches, omdat ik eingelijk wil proberen een bedrijf te vinden die zowel de tact switches als de Dual gang pots heeft, anders betaal ik twee keer hoge verzendkosten. Bovendien vind ik zelfs als we de kosten delen de verzendkosten nog steeds niet in verhouding staan tot hetgeen we kopen.

Volgens mij staan de volgende zaken niet op Wilba's part list, maar worden ze wel in de tekst genoemd:

- 4 dual gang 500k log pots

- Een 25 polige female D-in connector (zie je ook zitten aan de achterkant)

- Een minijack stereo socket voor een gecombineerde output van de 4 stereo signalen. Zie je boven de powerled zitten.

De Pactec PT10 behuizing kun je bij Farnell kopen. Artikel: 4960830

Link to comment
Share on other sites

Volgens mij staan de volgende zaken niet op Wilba's part list, maar worden ze wel in de tekst genoemd:

- 4 dual gang 500k log pots

- Een 25 polige female D-in connector (zie je ook zitten aan de achterkant)

- Een minijack stereo socket voor een gecombineerde output van de 4 stereo signalen. Zie je boven de powerled zitten.

Volgens mij zijn deze parts niet zo zeer noodzakelijk voor een werkende mb-6582 zijn natuurlijk wel leuke opties om er toch in te bouwen maar doordat ze niet noodzakelijk zijn hebben ze ook niet de grootste spoed. Maar het is inderdaad wel makkelijk om alles bij dezelfde shop te kopen vanwege verzendkosten. Ik ben ook nog even aan het rondkijken.

Groetjes

Link to comment
Share on other sites

Als jullie iets van reichelt willen dan kan ik dat ergelen. Helft van de mebers hier is duits.

Ik heb mijn tact switches ook van reichelt. Heel goedkoop. Helaas is er voor nederlanders een minumum van 150 euro ingesteld. Dus daarom als je zou willen moet ik dit door een duitse member laten verzorgen (wat geen enkel punt is om te doen voor deze keer)

Die dualgangs heb ik niet in mijn sid? Ik heb gewone pots van 50k? Werkt uitstekend.

Maar reighelt zal die dualgans vast wel hebben.

Beetje zoeken en je moet ze wel kunnen vinden. Die tact's part number heb ik wel eens gepost hier op het forum dus die vinden we zo terug.

500k dual gang : P6S-LIN 47K

13mm tact (heb ik zelf ook) : TASTER 3301D

Link to comment
Share on other sites

Wow fantastisch Twin X. Ik zou het erg waarderen als je via een Duitse member die tact switches zou kunnen regelen. Ik heb er 48 nodig.

Het partnummer wat je gaf voor de dual gang switch lijkt me niet correct. Het gaa thier volgens de site over een 46k lin switch terwijl ik een 500k log switch nodig heb.

Overigens gaf Wilba aan dat elke dual gang log tussen de 100k en 1M in principe goed is.

Dus daar moeten we nog even naar zoeken bij Reichelt en kan er besteld worden.

Moeten we alleen even kijken hoe we dit coordineren.

Ontzettend bedankt zover !

Link to comment
Share on other sites

Net nog even gekeken op de Reichelt site n.a.v. de door jouw gegeven bestelnummers.

Volgens mij is voor die dual gang pots dit partnummer nodig: PS6-LOG-100K.

Volgens Wilba werkt 100k log namelijk ook uitstekend.

Ik weet alleen niet 100% zeker of de dual gang pot past. Hij oogt nogal breed door die twee verdikkingen. Hoopt dat er genoeg ruimte achterin is.

Waarom is dat Dual gang eigenlijk nodig? Heeft dat te maken met het feit dat 1 potmeter twee sids moet aansturen of zo (stereo)?b BU 25US

De D-sub connector had ik bij Farnell ook gevonden, maar daar moet ik meteen minimaal 10 bestellen. Bij reichelt kan het volgens mij per stuk. Ik hoop dus dat deze ook meebesteld kan worden. Het artikelnummer bij Reichelt is: D-SUB BU 25US

Laat me even weten hoe je de bestelling verder wilt afhandelen.

Voor mij dus:

- 48 x Taster 3301D

- 4 x PS6-LOG-100K

- 1 x D-SUB BU 25US

Nu we toch bezig zijn vroeg ik me af of Reichelt ook een compatible aan/uit schakelaartje heeft. Ik heb nog wel een oude C64 liggen waar ik de schakelaar uit zou kunnen halen, maar een beetje zonde is dat natuurlijk wel.

Nogmaal bedankt !

Link to comment
Share on other sites

Genoteerd.

Ik zal nog even onderzoek doen naar die dual gang want nu begin ik te twijvelen zal Wilba hier even op aan spreken. Er is in principe zat ruimte achterin. Maar naar beneden (war de pootjes zitten kan het wat krap worden maar dat moet wel gaan lukken denk ik.)

Ik wil nog even wachten op de bestelling van dreamer als hij wil meedoen.

Waarschijnlijk doet MTE nILS of TK de bestelling voor jullie. Maar dat laat ik weten zodra de lijst compleet is.

Link to comment
Share on other sites

Dat is inderdaad fantastisch. Ik heb alleen nog iets meer nodig aangezien ik deze onderdelen nog niet heb gevonden, moet ik wel toegeven dat ik nog niet bij farnell heb gekeken. Maar als het toch mogelijk is om bij reihelt te bestellen kunnen deze onderdelen misschien ook meteen overgenomen worden:

- 96 x Taster 3301D

- 8 x PS6-LOG-100K

- 2 x D-SUB BU 25US

- 4x 6N 138

- 8x MABP 5S

Ik ga ondertussen de bestel nummers opzoeken van de rest van de onderdeeltjes. Deze zal ik in de loop van de avond toevoegen aan deze post.

[edit] dit zijn alle onderdelen die ik eventueel bij reichelt extra zou willen bestellen.

Groetjes

Link to comment
Share on other sites

Al iets gehoord van Wilba over die dual gang pots? Zijn de 100k log dual gang pots die ik had uitgezocht goed?

Weet iemand ook misschien waar ik de aan/uit schakelaar vandaan kan halen met de juiste pin layout? Zoals gezegd niet zo'n ramp als Reichelt die niet heeft. Betekent alleen dat ik een oude commodore 64 moet slopen en da's toch zonde. Misschien kan ik dan wel nog iemand een plezier doen met de SID die daar in zit.

Link to comment
Share on other sites

Hee is het nog mogelijk om nog wat extra te bestellen. Ben eigenlijk nog opzoek naar flatcable's met aan een kant een connector zowiezo voor aansluiten van lcd dus dat is 16 polig, en om control unit pcb aan te sluiten op base pcb. Volgens mij 8 polig en dat 8x. Mijn duits is nog al slecht dus kon deze niet vinden.

Groetjes

Link to comment
Share on other sites

Ok zondag plaats ik de bestelling dus je kunt nog blijven toevoegen.

Maar tot zondag dan gaat ie er namelijk echt uit.

Die potmeters 100k 470k of 500k dual gang maakt niks uit.

Om een beetje in lijn te blijven zijn de 470k het beste.

nILS doet de bestelling voor me (na eerst heel irritant gedaan te hebben hahahaha)

Link to comment
Share on other sites

Ze kosten geen moer, dus wat mij betref akkoord. Voor mij dus afronden naar 50.

De rest van mijn bestelling blijft ongewijzigd.

Wanneer wordt er eigenlijk besteld en hoe regelen we het betalen en onderling verzenden etc?

Regeling met betaling komt wel.

De verzend kosten worden gedeeld en de verzending binnen nederland zijn voor jullie eigen rekening.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
 Share


×
×
  • Create New...