dreamer Posted August 29, 2010 Report Share Posted August 29, 2010 Ik vroeg me af of hoeveel nederlanders er hier actief zijn. En een mb6582 aan het bouwen zijn of gemaakt hebben. En misschien intresse hebben om een keertje wat gedachtes te wisselen over het project. Eventueel een keer een bijeenkomst doen. Zelf heb ik de base mb6582 af en volledig bezet met 6582 sids. Alles werkt perfect. De control surface laat nog op zich wachten omdat de cases van doug op zich laten wachten. Groetjes Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Shuriken Posted August 29, 2010 Report Share Posted August 29, 2010 (edited) Ik ben bezig met zowel een MB FM als een MB6582. De MB6582 is in vergevorderd stadium. Ik heb de case en panels ook al. Alle printen zijn gesoldeerd, ik kon het alleen nog niet helemaal vinden met de voeding keuze. Ik heb zelf uiteindelijk wat ontworpen, maar daar toch maar weer vanaf gestapt. Eens kijken hoe dit gaat werken. Als ik de voeding(gedeelte) klaar heb kan ik gaan testen en in werking stellen. Qua bezetting word het nog beetje half werk. Op dit moment heb ik 4x 8580 liggen. Verder nog bezig met 3 filters, NG_AOUT en wat aan experimenteren met CORE32. Edited August 29, 2010 by Shuriken Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Twin-X Posted August 30, 2010 Report Share Posted August 30, 2010 Euh ikke :). Mijn MB heb ik lang geleden al afgerond. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
dreamer Posted August 30, 2010 Author Report Share Posted August 30, 2010 (edited) Dat zijn er in iedergeval al 2 :D Die mb6582 van mij heb ik gewoon via een C64C voeding aangesloten. Gaat goed maar weet nog niet wat er gaat gebeuren als het control surface aangesloten is. Edited August 30, 2010 by dreamer Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Shuriken Posted August 30, 2010 Report Share Posted August 30, 2010 Dat zijn er in iedergeval al 2 :D Die mb6582 van mij heb ik gewoon via een C64C voeding aangesloten. Gaat goed maar weet nog niet wat er gaat gebeuren als het control surface aangesloten is. Na wat post gelezen te hebben over problemen met C64 voedingen en een horror verhaal van iemand die al zn SIDs kon vervangen, heb ik daar maar niet voor gekozen. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
robotfunk Posted August 30, 2010 Report Share Posted August 30, 2010 nederlander - check actief - check mb6582 - nopez heb wel een seq v4 bijna klaar (werkt al, maar moet kastje laten frezen, 16 switches en alle LEDs bedraden, in kastje inbouwen..) Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
flo Posted August 30, 2010 Report Share Posted August 30, 2010 (edited) Hallo! Ik wil nog steeds een MidiBox maken om er gitaar effecten looper mee aan te sturen. Zie: http://www.midibox.org/dokuwiki/flo en Ontwerp is al een tijdje soort van af, alle onderdelen al een jaar in huis maar nog steeds niet gebouwd. (Wel ondertussen een paar gitaar buizen versterker verbouwd en diverse gitaar effect voetpedalen gebouwd.) Edited August 30, 2010 by flo Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Twin-X Posted August 31, 2010 Report Share Posted August 31, 2010 Na wat post gelezen te hebben over problemen met C64 voedingen en een horror verhaal van iemand die al zn SIDs kon vervangen, heb ik daar maar niet voor gekozen. Hmm ik heb er tot op de dag van vandaag geen problemen mee gehad? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
renepela Posted September 3, 2010 Report Share Posted September 3, 2010 Hier nog een Nederlander met een volledig afgeronde MB6582 (inclusief control panel) met 8 SIDS. Ik heb ook nog een sammichSID gemaakt. Voor de MB6582 gebruik ik gewoon een oude commodore voeding. Je moet wel opletten dat je de voeding gebruikt van het "nieuwe" type commodore. Dat zijn die witte. De oude voeding van de eerste serie C64's (die bruinige) zijn niet sterk genoeg. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
OneLittleFonzie Posted October 28, 2010 Report Share Posted October 28, 2010 nederlander - check actief - check MB64, nog niet helemaal af. Controller voor Arturia Prophet V en Jupiter V. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
NorthernLightX Posted February 8, 2011 Report Share Posted February 8, 2011 Hmm ik heb er tot op de dag van vandaag geen problemen mee gehad? Maar jij bent dan ook een mazzelaar. ;) NLer: check Actief: Mwoah. Zo eens in de 3 jaar :whistle: MB: Een heleboel onderdelen ja. Nu nog iets van een voeding. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Elektruck Posted March 24, 2011 Report Share Posted March 24, 2011 Ik ben ook Nederlander en de laatste 2 maanden heel actief, maar geen mb6582. Wel een drumsequencer, midimasterclock, werkend maar nog zonder behuizing en zo ook een MB64, daarmee ben ik nog aant experimenteren voordat ik hem in een behuizing stop. Heb er bv een paia theremax op aangesloten. Werkt erg goed Groeten, Roel Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
X11 Posted October 17, 2011 Report Share Posted October 17, 2011 (edited) Hoi allemaal, Ik ben momenteel een mb6852 in elkaar aan het zetten. alles zit erop nu nog de lcd aan de praat krijgen(hopelijk met negative voltage en een triac crowbar voor de 5v protectie. leuke hobby:P groetjes !! @Roel:ben blij dat je het overleeft hebt:)!! Edited October 17, 2011 by X11 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Elektruck Posted October 18, 2011 Report Share Posted October 18, 2011 Hoi P, Welkom hier! Ik ben ook blij dat ik er nog ben, maar sorry hoor, wie ben jij? Groeten, Roel Hoi allemaal, Ik ben momenteel een mb6852 in elkaar aan het zetten. alles zit erop nu nog de lcd aan de praat krijgen(hopelijk met negative voltage en een triac crowbar voor de 5v protectie. leuke hobby:P groetjes !! @Roel:ben blij dat je het overleeft hebt:)!! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
X11 Posted November 10, 2011 Report Share Posted November 10, 2011 @roel hans hier:) toch maar een nieuw lcd gekocht had hem gewoon verkeerd om en gekilld dus. net jb weld actie staat nu te drogen. spannend allemaal:) Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Bastian Posted June 1, 2012 Report Share Posted June 1, 2012 Sinds dit voorjaar een sammichSID in elkaar gesoldeerd... Een beetje gekloot met het display voordat deze goed bleef werken, verder geen troubles! Probeer het apparaat nu aan te sturen met de novation slMk2 en ableton Live Bas Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
EsotericLabs Posted June 8, 2012 Report Share Posted June 8, 2012 Hallo, Ik ben Martijn, nieuw hier, woon in Amstelveen en op zoek naar een core lpc17 ;-) Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Shuriken Posted June 8, 2012 Report Share Posted June 8, 2012 (edited) Bestel een print via low value order bij smashtv en een lpc1769 bij embeddedartist. Meer kans denk ik zo. Edited June 8, 2012 by Shuriken Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
n0zem Posted June 10, 2012 Report Share Posted June 10, 2012 Telt het ook als je niet in Nederland woont? :-) mijn sids moeten nog wachten (doen ze al 3 jaar) ben nu bezig met een finger drum trigger. Gegroet uit Neubrandenburg Niels Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Shuriken Posted June 12, 2012 Report Share Posted June 12, 2012 Telt het ook als je niet in Nederland woont? :-) mijn sids moeten nog wachten (doen ze al 3 jaar) ben nu bezig met een finger drum trigger. Gegroet uit Neubrandenburg Niels Zeker er staat hoeveel nederlanders, niet hoeveel in nederland woonachtig ;-) Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
xp2002 Posted July 19, 2012 Report Share Posted July 19, 2012 Hoi, nou ja actief... :) Ik zou graag een midibox willen, maar ik heb de kennis niet om het zelf te maken. Vroeg me dus af of deze ergens kant en klaar verkrijgbaar zijn? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Shuriken Posted August 1, 2012 Report Share Posted August 1, 2012 Hoi, nou ja actief... :) Ik zou graag een midibox willen, maar ik heb de kennis niet om het zelf te maken. Vroeg me dus af of deze ergens kant en klaar verkrijgbaar zijn? Nee zijn opzich niet kant en klaar beschikbaar. Waar zat je uberhaupt aan te denken? want midibox is een breed begrip. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Endfest Posted August 22, 2014 Report Share Posted August 22, 2014 (edited) Hier een NL'er die een midibox 4 gebruikt (niet zelf gebruikt). Heb 'm nu een klein jaar en zou niet weten wat ik zonder mist .. hemel op aarde deze sequencer (op die irritante, soms haperende, plastic drukkapjes na..) :smile: Edited August 22, 2014 by Endfest Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
EsotericLabs Posted August 25, 2014 Report Share Posted August 25, 2014 @xp2002: wat wil je precies? De sequencer, de SID synthesizer, een controller? Er is veel mogelijk! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Mr Tube Posted January 11, 2015 Report Share Posted January 11, 2015 Hier nog een nederlander, ben nieuw hier dankzij een project om een Fatar 88key keybed te midificeren. Hiervoor wil ik een Midibox KB gaan gebruiken. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts